Uragán priniesol Markíze prvé miesto

BRATISLAVA - Televízia Markíza patrí opäť medzi najsledovanejšie televízie na svete. Vo svojej výročnej správe pod názvom "Jeden televízny ...

Silvestrovský Uragán priniesol Markíze európske prvenstvo - bol najsledovanejšou zábavnou reláciou v Európe s 52 % sledovanosťou. FOTO - ARCHÍV TV MARKÍZA

BRATISLAVA - Televízia Markíza patrí opäť medzi najsledovanejšie televízie na svete. Vo svojej výročnej správe pod názvom "Jeden televízny rok vo svete" to na základe porovnania percenta sledovanosti v jednotlivých krajinách tvrdí francúzska spoločnosť Eurodata TV.

Eurodata monitorovala 600 vysielacích staníc v 72 krajinách sveta. Možnosť sledovať ich malo 2,5 miliardy divákov, medzi nimi aj tí slovenskí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podiel Markízy na trhu bol podľa monitoringu 45,4 %, čo bolo najviac na svete, za ňou nasledovala česká Nova. Hranicu 40 % prekročili ešte dve televízie.

Medzinárodná databanka televíznych meraní a ratingov porovnáva aj sledovanosť jednotlivých programov. Vyšlo jej, že najsledovanejšou zábavnou reláciou v Európe s 52 % sledovanosťou bolo silvestrovské vydanie Uragánu. V kategórii súťažných televíznych programov bola druhou najsledovanejšou reláciou kvízová šou Milionár, vysielaná 14. novembra 2003 (44,6 %) a Hodina pravdy zo 14. decembra 2003 (40,1 %) treťou najsledovanejšou reláciou v Európe.

Doteraz sa na popredných miestach rebríčka Eurodata neobjavili televízie ako britská BBC či nemecká ZDF. Markíza sa tam však spolu s chorvátskou, hongkonskou či brazílskou televíziou objavuje už niekoľko rokov. Ide väčšinou o televízne stanice, ktoré vo svojej krajine nemajú rovnocenného konkurenta. Podľa Eurodata Slovensko ešte ani v minulom roku nepatrilo medzi krajiny, kde by bol štandardný televízny trh. Vo vyspelých štátoch má divák možnosť zvoliť si medzi viacerými televíznymi spoločnosťami a nie je zvykom, aby mala jedna televízia na trhu taký podiel. (hr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 498
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 177
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 700
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 795
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 994
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 559
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 777
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 503
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu