Silvestrovský Uragán priniesol Markíze európske prvenstvo - bol najsledovanejšou zábavnou reláciou v Európe s 52 % sledovanosťou. FOTO - ARCHÍV TV MARKÍZA
BRATISLAVA - Televízia Markíza patrí opäť medzi najsledovanejšie televízie na svete. Vo svojej výročnej správe pod názvom "Jeden televízny rok vo svete" to na základe porovnania percenta sledovanosti v jednotlivých krajinách tvrdí francúzska spoločnosť Eurodata TV.
Eurodata monitorovala 600 vysielacích staníc v 72 krajinách sveta. Možnosť sledovať ich malo 2,5 miliardy divákov, medzi nimi aj tí slovenskí.
Podiel Markízy na trhu bol podľa monitoringu 45,4 %, čo bolo najviac na svete, za ňou nasledovala česká Nova. Hranicu 40 % prekročili ešte dve televízie.
Medzinárodná databanka televíznych meraní a ratingov porovnáva aj sledovanosť jednotlivých programov. Vyšlo jej, že najsledovanejšou zábavnou reláciou v Európe s 52 % sledovanosťou bolo silvestrovské vydanie Uragánu. V kategórii súťažných televíznych programov bola druhou najsledovanejšou reláciou kvízová šou Milionár, vysielaná 14. novembra 2003 (44,6 %) a Hodina pravdy zo 14. decembra 2003 (40,1 %) treťou najsledovanejšou reláciou v Európe.
Doteraz sa na popredných miestach rebríčka Eurodata neobjavili televízie ako britská BBC či nemecká ZDF. Markíza sa tam však spolu s chorvátskou, hongkonskou či brazílskou televíziou objavuje už niekoľko rokov. Ide väčšinou o televízne stanice, ktoré vo svojej krajine nemajú rovnocenného konkurenta. Podľa Eurodata Slovensko ešte ani v minulom roku nepatrilo medzi krajiny, kde by bol štandardný televízny trh. Vo vyspelých štátoch má divák možnosť zvoliť si medzi viacerými televíznymi spoločnosťami a nie je zvykom, aby mala jedna televízia na trhu taký podiel. (hr)