„K napísaniu tejto knižky nás viedlo viac dôvodov,“ hovoria hneď na úvod autorky Jitka Vysekalová, Monika Hrubalová a Jana Girgašová. „Od zaujímavej histórie siahajúcej až k prvým trhoviskám až po zložité informačné a komunikačné systémy súčasnosti.
Autorky ponúkajú v knižke aj odpoveď na otázku: Prečo sa má vlastne firma zúčastniť veľtrhu alebo výstavy? Hovoria o tom, aké majú k takejto prezentácii dôvody, ale zároveň spomínajú aj to, aké bariéry účasti firiem na veľtrhoch a výstavách bránia.
Čitateľ môže s publikáciou prejsť krok za krokom celý proces prípravy na veľtrh – od rozhodnutia, prečo a akého veľtrhu by sa mali zúčastniť, cez prípravu a vlastnú realizáciu, až po vyhodnotenie účasti. V jednotlivých kapitolách spomínajú napríklad aj rolu veľtrhu pri budovaní imidžu firmy, produktu a značky, rolu veľtrhu pri podpore predaja, pozíciu veľtrhu ako lobystického nástroja. A hovoria dostatočne podrobne aj o sprievodnom programe, ktorý spravidla tvorí súčasť takýchto podujatí – okrem popisu priebehu prípravy uvádzajú aj témy a tipy sprievodných programov.
Knižka obsahuje aj príklady výskumu návštevníkov a vystavovateľov, alebo výskumov zameraných na analýzu veľtrhu ako značky. Publikácia je doplnená aj prílohou, ktorá uvádza napríklad subjekty pôsobiace v oblasti výstavníctva a údaje o auditovaných a neauditovaných akciách.
„Veľtrhy sú šperkom v pomyselnej klenotnici marketingových komunikácií,“ tvrdia autorky. „Hrajú jedinečnú rolu mediálnu aj sociálno-komunikačnú. Pôsobia na všetky zmysly.“
Autor: Grada