Max Cavalera sa experimentovať nebojí. Pred ôsmimi rokmi, ešte ako člen legendárnej thrashmetalovej kapely Sepultura, nahrával v pralese s miestnymi Indiánmi kmeňa Xavante (album Roots). Dnes nemá charizmatický brazílsky vokalista a gitarista najmenšie škrupule umiestniť na štvrtý album svojej kapely Soulfly prvky reggae, salsy či orchester srbských Rómov, ktorý na záver zahrá pochod z prvej svetovej vojny. A pritom sa čerstvý album Prophecy (Proroctvo) stále drží v thrashmetalových vodách. Znie to nekoncepčne?
Cavalerovi je to jedno. "Presne tak som to chcel. Dal som tam všetko, na čo som mal pri nahrávaní chuť. Je to akýsi môj soundtrack z časti života, ktorý som v tých dňoch prežíval. Čisto metalový album, to by bola silná káva. A čisto etnický? Kto by to počúval?" priznal Cavalera pre český rockový mesačník Spark.
Dlho je Prophecy čírou thrashmetalovou záležitosťou. Vydýchnutie od brutálnych riffov prináša až piata skladba Mars, po ktorej nasleduje ďalší zbesilý nárez. Ten strieda pieseň Moses. Podľa odborníkov prvý thrash reggae song na svete a Cavalerovi okamžite prischla prezývka "Bob Marley metalu".
Originalitu rodákovi z brazílskeho mesta Belo Horizonte nemožno uprieť. Aj preto je dobre, že zrelého rockera metal stále baví. Väčšina dnešného rocku sa podobá ako vajce vajcu. Soulfly sa dá identifikovať po prvých tónoch.
Pritom hrá kapela vždy v inom zložení. Cavalera veľmi rád mení spoluhráčov. Na Prophecy, ktorý sa nahrával v Arizone a Srbsku, si napríklad vyskúšal spoluprácu aj s basistom zo slávnych Megadeth.