V Istanbule vrcholia prípravy na Veľkú cenu Eurovízie 2004

Istanbul 11. mája (TASR) - Tradičná pesničková súťaž Veľká cena Eurovízie sa po vlaňajšom víťazstve tureckého súťažného príspevku v lotyšskej Rige uskutoční ...

Istanbul 11. mája (TASR) - Tradičná pesničková súťaž Veľká cena Eurovízie sa po vlaňajšom víťazstve tureckého súťažného príspevku v lotyšskej Rige uskutoční v sobotu po prvý raz na území krajiny červeného polmesiaca. Ďalšou premiérou v histórii podujatia bude kvalifikácia, v ktorej si vo štvrtok večer iba 10 z 22 účastníkov vybojuje vytúžený postup do sobotňajšieho finále, kde ich doplní 14 nasadených krajín.

Za favoritov považujú stávkové kancelárie Nemecko a Švédsko, ktoré budú reprezentovať Max s baladou Stefana Raaba Canďt Wait Until Tonight a Lena Philipssonová s piesňou Det gör ont. Škandinávsky súťažný príspevok má istú výhodu, že sa vo finále predstaví so štartovným číslom 24, teda v úplnom závere súťaže, nemecký bude mať vo finále štartovné číslo 8.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Iné starosti majú v súčasnosti súťažiaci z 22 krajín, ktorých piesne musia prejsť štvrtkovým kvalifikačným sitom v poradí Fínsko, Bielorusko, Švajčiarsko, Lotyšsko, Izrael, Andorra - debutant súťaže, Portugalsko, Malta, Monako, Grécko, Ukrajina, Litva, Albánsko, Cyprus, Macedónsko, Slovinsko, Estónsko, Chorvátsko, Dánsko, Srbsko a Čierna Hora, Bosna a Hercegovina a Holandsko.

Veľké, medzinárodne uznávané hviezdy v súťaži, podobne ako zväčša v posledných rokoch, absentujú. Neznamená to však, že by sa nemohli zrodiť z účastníkov ostro sledovaného songcontestu 2004. O to väčšia škoda, že medzi účastníckymi krajinami chýba aj tentoraz Slovenská republika.

Účasť vo finále majú bez kvalifikácie zaručenú (v poradí, v akom sa predstavia v sobotu) Španielsko, Rakúsko, označované za najväčšieho outsidera konkurencie, Nórsko, Francúzsko, Nemecko, Belgicko, Rusko, Island, Írsko, Poľsko, Veľká Británia, Turecko, Rumunsko a Švédsko.

SkryťVypnúť reklamu

Víťazstvo v posledných ročníkoch pesničkovej súťaže vybojovali v roku 2000 v švédskom Štokholme Olsen Brothers (Dánsko) s piesňou Fly On The Wings Of Love, o rok neskôr v Kodani Tanel Padar, Dave Benton a 2XL v zastúpení Estónska s hitom Everybody, v roku 2002 v Talline Marie N (Lotyšsko) so skladbou I Wanna a vlani v Rige Sertab Erenerová (Turecko) s piesňou Everyway That I Can.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 586
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 303
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 120
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 913
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 862
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 395
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu