Najčastejšie nakupujú na splátky ľudia od dvadsiatky do päťdesiatky

Spoločnosti splátkového predaja umožňujú využívať tento spôsob financovania naozaj ľuďom rôzneho veku. Platí však, že pre jeho využívanie je určená najnižšia veková hranica osem-

násť rokov, inak nie je vek limitujúcim faktorom. Podľa vyjadrenia Martina Siblíka zo spoločnosti Home Credit Slovakia, skupina klientov, ktorí preferujú nákup na splátky sa pohybuje medzi 25 až 50 rokov. "Objavujú sa však aj osemnásťroční záujemcovia a zaujímavosťou je, že našou klientkou je aj 84-ročná babička." Výrazné zmeny v zložení ľudí nakupujúcich podľa neho nenastali. "Ľudia si však zvykli nakupovať na splátky a tento spôsob financovania využívajú nielen mladší, ale postupne sa veková hranica zvyšuje a začínajú ho využívať i starší, možno v minulosti viac konzervatívnejší klienti." Podobné vekové zloženie je aj pri splátkovej spoločnosti GE Capital Multiservis - 25 až 55 rokov. "Ide o neustále populárnejšiu alternatívu financovania medzi širokou verejnosťou bez rozdielu príjmu či veku," pripomína Peter Fecko, ktorý sledoval vývoj v GE Capital Multiservis. "Napríklad z trhových prieskumov vyplýva, že za posledné roky využila nákup na splátky viac než jedna šestina obyvateľov Slovenska a tento trend má neustále stúpajúcu tendenciu. Podľa prieskumov TNS SK z jesene minulého roka sa takmer 14 percent opýtaných vyjadrilo, že má záujem o nákup na splátky v najbližších mesiacoch." Spoločnosť Quatro zaznamenala v minulom najväčšie percento klientov z Bratislavského, Košického a Prešovského kraja vo veku od 26 do 40 rokov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Splátky volia zvyčajne priemerne zarábajúci

Zaujímalo nás tiež, aká príjmová skupina obyvateľstva preferuje nákup na splátky. Martin Siblík, Home Credit Slovakia: "Príjem štandardného klienta je v rozmedzí plus/mínus 25 percent priemernej mzdy na Slovensku. Nejde ani "o chudobných" ani "o bohatých"

klientov, môžeme povedať, že sú to priemerne zarábajúce osoby." Peter Fecko: "Typický zákazník Multiservisu je vo veku 25 až 55 rokov so stredoškolským vzdelaním a priemerným čistým príjmom 10 000 Sk mesačne. Väčšiu časť zákazníkov pritom tvoria ženy, ktorých podiel je 54 percent."

Podľa slov Andrey Trebuľovej z Cetelem Slovensko, klienti spoločnosti sú naozaj rôzneho veku a s rôznymi príjmami. "Zaznamenávame však nový trend, keď o nákup na splátky majú záujem aj ľudia z vyšších príjmových skupín, ktorí by si síce mohli dovoliť kúpiť tovar v hotovosti, ale vyberú si práve možnosť postupného splácania v mesačných splátkach." Za plus v prospech splátkového predaja takisto označila zmenu v informovanosti ľudí o takejto alternatíve nákupu tovaru a "vo vnímaní tohto spôsobu financovania svojich nákupov ako niečoho bežného".

SkryťVypnúť reklamu

Veľmi podobná situácia je aj v prípade ľudí, ktorí sa rozhodli pre nákup prostredníctvom katalógov Triangel. Tento spôsob nákupu na splátky uprednostňuje veková skupina od 30 do 45 rokov, ide o ľudí zo strednej príjmovej skupiny. Ako nám potvrdili na marketingu spoločnosti Tatracredit, ktorá ponúka splátkový predaj pro-

stredníctvom katalógov Triangel, v poslednom období začali túto alternatívu využívať aj mladšie vekové skupiny.

Vekové zloženie klientov splátkových spoločností sledoval aj posledný prieskum GfK Slovakia. Najpočetnejšou skupinou sa ukázali mladí ľudia vo veku 20 - 29 rokov - tí tvoria tretinu nakupujúcich na splátky, ďalej nasleduje kategória 30 - 39 rokov (23,4 percenta) a potom 40 - 49 rokov (18,1 percenta). S rastúcim vekom teda intenzita nákupov na splátky klesá, jednoznačne dominujú mladí ľudia, mladé rodiny, u ktorých je predpoklad, že si vybavujú domácnosti a ich úspory nemusia byť dostatočné na zabezpečenie určitých druhov tovarov.

SkryťVypnúť reklamu

(rbs)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 568
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 285
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 076
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 273
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 919
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 850
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 412
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu