Nové členské krajiny EÚ sa stanú pre zahraničných investorov atraktívnejšie

Bratislava/Varšava 9. mája (TASR) - Vstupom do Európskej únie (EÚ) sa nové členské štáty stanú podľa 81 % spoločností západnej Európy pre zahraničných ...

Bratislava/Varšava 9. mája (TASR) - Vstupom do Európskej únie (EÚ) sa nové členské štáty stanú podľa 81 % spoločností západnej Európy pre zahraničných investorov atraktívnejšie. Vyplýva to z prieskumu firmy Deloitte, výsledky ktorého oznámil predseda predstavenstva Deloitte&Touche Central Europe Otto Jelínek na Európskom summite 2004, ktorý sa konal 28. až 30. apríla tohto roka vo Varšave.

Prieskum uskutočnila firma Deloitte v 200 najvýznamnejších západoeurópskych spoločnostiach a tisíc najvýznamnejších spoločnostiach v Poľsku, Českej republike a na Slovensku. Iba 17 % respondentov sa domnieva, že vstup do EÚ nebude mať na tok zahraničných investícií žiadny vplyv. V pristupujúcich krajinách si 77 % spoločností myslí, že vstup do EÚ zvýši ich atraktivitu pre zahraničných investorov. Najoptimistickejšie sú pritom poľské spoločnosti, kde je o vyššej príťažlivosti podnikov presvedčených až 89 % opýtaných.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Jedna tretina oslovených západoeurópskych spoločností si myslí, že podniky v ich krajine si doteraz neuvedomili trhový potenciál a príležitosti rozšírenej Európskej únie a iba 62 % západoeurópskych spoločností sa domnieva, že rozšírenie únie bude pre ich krajinu prínosom.

Podľa prieskumu sa ďalej 73 % spoločností v troch vyššie uvedených krajinách domnieva, že sú plne pripravené na zmeny súvisiace so vstupom do EÚ. Až 89 % poľských spoločností si myslí, že vstup bude pre ich krajinu prínosom, rovnaký názor má aj 74 % českých a 66 % slovenských podnikov.

Deloitte&Touche Central Europe je regionálna organizácia združujúca subjekty, ktorých cieľom je poskytovať odborné služby a poradenstvo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 339
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 900
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 689
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 179
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 681
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 326
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 711
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 601
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu