Únia spojí Východ so Západom

BRATISLAVA - Európsky parlament schválil spojenie slovenských dopravných tepien s koridormi rozšírenej Európy. Dnes je diaľničná sieť na Slovensku odrezaná od ...

BRATISLAVA - Európsky parlament schválil spojenie slovenských dopravných tepien s koridormi rozšírenej Európy. Dnes je diaľničná sieť na Slovensku odrezaná od zvyšku kontinentu, výnimkou je diaľnica do Česka, ktorá však nemá pokračovanie smerom ďalej na Západ ani odtiaľ. To by sa malo v najbližších rokoch zmeniť.

Okrem rozostavanej autostrády z Bratislavy do Viedne počíta nový bruselský projekt s diaľničným spojením Žiliny s mestom Gdansk na pobreží Baltského mora. Zo Slovenska tak budú vychádzať tri diaľničné prípojky do iných krajín Európskej únie. Okrem nich spojí na východe krajiny rýchlostná cesta Košice a severomaďarský Miskolc.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Spájanie nových členských štátov spoločenstva s tými dnešnými však nebude viesť len diaľnicami. Na pláne sú aj rozsiahle rekonštrukcie železničných tepien. Medzi prioritné projekty sa dostala trať z Bratislavy do Viedne s pripojením sa na linku do Paríža. Rekonštrukcia neminie ani železničnú cestu Katovice - Žilina - Nové Mesto nad Váhom na trati z Viedne do Gdanska.

Výstavbu medzinárodných dopravných spojení by mali financovať jednotlivé štáty z národných rozpočtov s využitím peňazí zo štrukturálnych a kohéznych fondov. Bruselský projekt umožňuje aj zapojenie súkromných investorov. V roku 2007 plánuje Európska únia zriadiť na výstavbu transeurópskych dopravných koridorov samostatný fond.

Nová smernica Európskeho parlamentu určuje spolu 30 prioritných dopravných koridorov. Sú medzi nimi aj štyri také, ktoré povedú cez Slovensko. Náklady na všetky tieto projekty dosiahnu v najbližších pätnástich rokoch 225 miliárd eur. Dokončenie európskych dopravných ciest vrátane tých, ktoré nie sú prioritné, bude stáť 600 miliárd eur. Slovensko by malo do transeurópskej dopravnej siete investovať v najbližších dvoch rokoch 1,3 miliardy eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 455
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 097
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 696
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 656
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 032
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 059
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 734
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 565
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu