Zo zákulisia šampionátu

Raj reklamných agentúr

Švéda Fredrika Sjöströma (uprostred) zastavili japonskí hráči Makoto Kawaši (vpravo), Takaši Saito (vľavo) a Chris Yule vo vzájomnom zápase na MS v hokeji. Švédsko vyhralo 5:1. FOTO - TASR/EPA

Raj reklamných agentúr

Boje na hokejovom šampionáte v Prahe a Ostrave sa iba rozbehli, ale jedného víťaza už majú - reklamné a mediálne agentúry. Podľa českých Hospodárskych novín zarobia na šampionáte až 700 miliónov Kč, teda asi trojnásobok toho, čo organizátori na vstupenkách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hlavní sponzori MS už pred turnajom rozbehli veľké reklamné kampane. Výrobca automobilov Škoda Auto pripravil nové akcie, Opavia ponúkla okrúhle tatranky a Henkel spomínal hokej aj v reklame na umývanie riadu. Milióny by mohli zarobiť aj predajcovia suvenírov, ale tento biznis sa rozbiehal pomalšie. Licenciu na logo a iné obchodné artikle súvisiace s MS si totiž podľa HN menšie firmy nemôžu dovoliť. (tasr)

SkryťVypnúť reklamu

Zlatá medaila má len zberateľskú hodnotu

Zlaté medaily, ktoré si po finálovom zápase 9. mája v pražskej Sazka Aréne zavesia na krk noví hokejoví majstri sveta, nemá ani zďaleka vysokú trhovú hodnotu. Okrúhla cena váži 200 gramov, má priemer 7 centimetrov, hrubá je pol centimetra a potiahnutá je iba tisícinou milimetra zlata.

Sadu šesťdesiatich zlatých, štyridsiatich strieborných a rovnaký počet bronzových medailí navrhol pre hokejový šampionát v Českej republike profesor jabloneckej priemyselnej školy Peter Horák. Veľký počet medailí súvisí s tým, že cenné kovy dostane celý realizačný tím, pričom napríklad Kanada má až päť asistentov a päť masérov.

Každá medaila má na jednej strane siluetu hráča a znak šampionátu, na druhej je logo Medzinárodnej hokejovej federácie (IIHF). Ako šperk nemá medaila prakticky žiadnu hodnotu, ale jej zberateľská hodnota je nevyčísliteľná. Podľa kritérií IIHF sa nesmie vyrobiť ani o jeden kúsok navyše, česká mincovňa však dala pre hokejových fanúšikov a zberateľov vyrobiť špeciálnu sadu strieborných pamätných medailí.

SkryťVypnúť reklamu

(tasr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 493
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 167
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 699
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 765
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 999
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 491
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 770
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 513
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu