Švéda Fredrika Sjöströma (uprostred) zastavili japonskí hráči Makoto Kawaši (vpravo), Takaši Saito (vľavo) a Chris Yule vo vzájomnom zápase na MS v hokeji. Švédsko vyhralo 5:1. FOTO - TASR/EPA
Raj reklamných agentúr
Boje na hokejovom šampionáte v Prahe a Ostrave sa iba rozbehli, ale jedného víťaza už majú - reklamné a mediálne agentúry. Podľa českých Hospodárskych novín zarobia na šampionáte až 700 miliónov Kč, teda asi trojnásobok toho, čo organizátori na vstupenkách.
Hlavní sponzori MS už pred turnajom rozbehli veľké reklamné kampane. Výrobca automobilov Škoda Auto pripravil nové akcie, Opavia ponúkla okrúhle tatranky a Henkel spomínal hokej aj v reklame na umývanie riadu. Milióny by mohli zarobiť aj predajcovia suvenírov, ale tento biznis sa rozbiehal pomalšie. Licenciu na logo a iné obchodné artikle súvisiace s MS si totiž podľa HN menšie firmy nemôžu dovoliť. (tasr)
Zlatá medaila má len zberateľskú hodnotu
Zlaté medaily, ktoré si po finálovom zápase 9. mája v pražskej Sazka Aréne zavesia na krk noví hokejoví majstri sveta, nemá ani zďaleka vysokú trhovú hodnotu. Okrúhla cena váži 200 gramov, má priemer 7 centimetrov, hrubá je pol centimetra a potiahnutá je iba tisícinou milimetra zlata.
Sadu šesťdesiatich zlatých, štyridsiatich strieborných a rovnaký počet bronzových medailí navrhol pre hokejový šampionát v Českej republike profesor jabloneckej priemyselnej školy Peter Horák. Veľký počet medailí súvisí s tým, že cenné kovy dostane celý realizačný tím, pričom napríklad Kanada má až päť asistentov a päť masérov.
Každá medaila má na jednej strane siluetu hráča a znak šampionátu, na druhej je logo Medzinárodnej hokejovej federácie (IIHF). Ako šperk nemá medaila prakticky žiadnu hodnotu, ale jej zberateľská hodnota je nevyčísliteľná. Podľa kritérií IIHF sa nesmie vyrobiť ani o jeden kúsok navyše, česká mincovňa však dala pre hokejových fanúšikov a zberateľov vyrobiť špeciálnu sadu strieborných pamätných medailí.
(tasr)