, stratia licenciu, povedal predseda Cechu Taxi Bratislava Milan Velčický.
Povinnosť absolvovať skúšku do dňa vstupu Slovenska do únie prikazuje taxikárom novela zákona o cestnej doprave z roku 2002. "Skúšku som si spravil ešte vlani. Teraz mám vybavovačky s preukazovaním toho, že vlastním majetok za štyridsaťtisíc. Auto mám na lízing, takže som na dopravný úrad doniesol list vlastníctva bytu," povedal bratislavský taxikár Jaroslav Mazák.
Pozná troch svojich kolegov, ktorí skúšku mať nebudú. "Asi budú jazdiť načierno. No nie pre túto taxislužbu, tá od nás žiada licencie, rovnako ako vodičský a technický preukaz," dodal. Taxikári pracujú na živnosť, od konkrétnej taxislužby majú prenajatú vysielačku na dispečing a čakacie miesto na stanovištiach.
Cechu Taxi Bratislava sa nepáčia veľké rozdiely v cenníkoch jednotlivých taxislužieb. Velčický v tomto smere poukázal na to, že tvorba cien nie je regulovaná žiadnym zákonom alebo vyhláškou. Trhové ceny jednotlivých taxislužieb sú podľa neho zlé a cech navrhuje, aby v jednotlivých obciach platila pevná sadzba za kilometer pre každý taxík. Cenový kartel by tak z trhu vymazal konkurenciu a ľudia zvyknutí jazdiť v lacných taxíkoch by museli siahnuť hlbšie do peňaženiek.
Jazdenie taxíkmi je najobľúbenejšie v Bratislave, kde pracuje okolo dvetisíc taxikárov. V hlavnom meste je však paradoxná situácia - jazda taxíkom, ktorý stojí na stanovisku, je drahšia, ako keď si zákazník to isté vozidlo zavolá cez dispečing na telefón hoci len o pár metrov ďalej. Niečo podobné nie je bežné v žiadnom inom veľkom slovenskom meste, ani v metropolách Európy a Severnej Ameriky. (tv, tasr)