Prečo si kúpiť životnú poistku?

"Pokiaľ budú na svete existovať ľudia, ktorým na niekom záleží - životné poistenie nikdy nezanikne."

Táto veta neznámeho profe-sionálneho poisťovacieho makléra navždy utkvie v pamäti, aj keď pochopiť jej skutočný obsah nie je vôbec ľahké.

Životné poistenie ako ko-merčný finančný produkt je staré takmer dve storočia. Napriek svojmu veku sa životných pois-tiek nikdy nepredávalo viac ako práve v súčasnosti. A budúcnosť životného poistenia vyzerá lepšie ako čokoľvek čo sme doteraz v poisťovníctve zažili.

Prečo je to tak?

V prvom rade preto, že čím ďalej tým viac ľudí - otcov a matiek rodín - si uvedomuje, že životné poistenie je nenahradi-teľnou súčasťou finančného plánovania, a to či už nás samotných alebo našich rodín. Počas života sa každý z nás nachádza trikrát v pozícii ekonomického konzumenta, v priebehu detstva, produktívneho veku a staroby, a len raz v pozícii ekonomického producenta, v priebehu produktívneho veku od 18 do 60 rokov. V detstve sa o všetky naše ekonomické potreby, akokoľvek veľké alebo malé, starajú v zásade rodičia. Ako deti sme čistými ekonomickými konzumentmi. V produktívnom veku naše ekonomické potreby uspokojujeme našou vlastnou produkciou ekonomických hodnôt. V produktívnom veku sa však musíme postarať o ekonomické potreby našich detí, ako aj nás samých v budúcnosti, keď sa opäť staneme čistými ekonomickými konzumentmi. V starobe, ako čistý ekonomický konzument, čerpáme ekonomické zdroje - vlastné alebo niekoho iného (rodina, sociálna podpora,...).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Z tohto ekonomického cyklu je zrejmé, že obdobie ekonomického producenta je kriticky dôležité na zabezpečenie kontinuity ekonomického blahobytu nášho, ako aj našich najdrahších. Ako ekonomickí producenti sme aktívni, podnikáme, žijeme na úver. Naša schopnosť producenta - generovať ekonomické statky - je však neustále konfrontovaná s možnosťou, že o túto schopnosť prídeme.

Ten najdôležitejší účel životného poistenia je zabezpečiť, že keď schopnosť generovať ekonomické statky naozaj stratíme (smrť, trvalá invalidita či staroba), životná poistka tieto ekonomické statky vygeneruje za nás. Povedané inak: Neexistuje iný finančný produkt, ktorý garantuje vyplatenie ekonomických strát spôsobených stratou schopnosti producenta generovať ekonomické statky. Preto neprekvapuje, že drvivá väčšina klientov klasického životného poistenia sú ekonomickí producenti.

SkryťVypnúť reklamu

Ešte aj dnes mnoho ľudí na Slovensku pozerá na životnú poistku ako na "vec, ktorá stojí veľa peňazí". Faktom však je, že klasické životné poistenie neberie peniaze od klienta preč, ale ich len premiestňuje "z klientovho ľavého vrecka do pravého". Peniaze v životnej poistke sú stále peniaze klienta. A keď príde čas na výplatu poistného plnenia (ten príde vždy - skôr alebo neskôr), tak peniaze zaplatené za životné poistenie sa vrátia mnohokrát znásobené, alebo pri dožití sa konca poistnej lehoty sa vrátia s mierou ich zhodnotenia.

Niekto môže pochybovať o zárukách ohľadom životného poistenia?

Je však málo inštitúcií, ktoré sú tak dôkladne kontrolované štátnymi dozornými orgánmi ako práve poisťovne. Poisťovne ešte pred založením musia spĺňať prísne personálne, finančné, ako aj obchodné podmienky, aby vôbec získali licenciu na poskytovanie poisťovacích služieb. Skôr ako prvý klient zaplatí prvú korunu poistného do poisťovne, poisťovňa musela zložiť svoj základný kapitál vo výške stoviek miliónov korún. Ako sa zvyšuje počet poistených klientov, tak musí poisťovňa pod pravidelným dohľadom štátnych dozorných orgánov vytvárať rezervy, ktoré garantujú výplatu poistných plnení klientom, nech nastanú kedykoľvek. Investovanie poistných rezerv je tiež striktne regulované a kontrolované, s cieľom garantovať vopred definovaný výnos pre klientov. Akékoľvek výnosy nad minimálne garantovaný výnos poisťovňa z 85 percent vypláca späť klientom.

SkryťVypnúť reklamu

Prečo si teda kúpiť životnú poistku ?

Pre všetko to, čo sme tu povedali, ako aj pre mnoho iných vecí. Vstupujeme do Európy, otvárame sa svetu a snažíme sa naučiť a využiť všetko, čo nám tento bezprecedentný proces ponúka. Ak priemerný americký otec alebo matka kúpi počas svojho života 5 - 6 životných poistiek a tak deklaruje lásku a zodpovednosť voči sebe a svojim najbližším, stojí aspoň za zamyslenie, či by sme nemali tú našu lásku a zodpovednosť deklarovať kúpou našej prvej životnej poistky.

V životnom poistení niet čo stratiť, tí zodpovední len získajú.

Ondrej Mičaň

general manager

SFM Slovakia

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 561
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 279
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 065
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 243
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 925
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 845
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 415
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu