Berlín 16. apríla (TASR) - Nemecká vláda vo štvrtok spustila verejnú kampaň, ktorej úlohou je zdôraznenie obchodných a bezpečnostných výhod z rozšírenia Európskej únie (EÚ).
Nemecký kabinet týmto krokom zároveň pripustil, že verejná mienka z rozšírenia EÚ začína v krajine kolísať. Berlín sa preto rozhodol vynaložiť 2,7 milióna eur (108,5 milióna Sk) na vypracovanie 45-sekundovej reklamy, ktorá má zvrátiť súčasný trend v myslení obyvateľov Nemecka. Tí sa podľa posledných prieskumov začínajú obávať, že s 1. májom 2004 vzrastie kriminalita a pracovný trh sa bude orientovať viac na Východ.
Propagačná kampaň, ktorej súčasťou budú aj veľkoplošné billboardy, bude smerovať predovšetkým do regiónov, kde sú obavy z rozšírenia EÚ najciteľnejšie. K takým patrí napríklad pohraničná oblasť s Poľskom. Kampaň neobíde ani najväčšie nemecké mestá.
Informoval o tom denník Financial Times.
(1 EUR = 40,199 SKK)