Staré noviny majú pre niektorých svojskú príťažlivosť. Je to zvláštny pocit, pozerať si denník z roku 1900, čítať vtipy o aktuálnej politike, alebo obdivovať čiastočné bizarné karikatúry nadaných kresličov. Rakúska národná knižnica odštartovala nasledovaniahodný projekt: Kto vlastní staré až veľmi, veľmi staré noviny, nech ich naskenuje a sprístupní širokej verejnosti. Projekt je ešte len v začiatkoch, avšak už teraz možno obdivovať niektoré zvlášť zaujímavé exempláre v rôznych rozlíšeniach, alebo si dokonca stiahnuť ako súbor. pdf a vytlačiť. Tak sú už k dispozícii niektoré vydania Wiener Allgemeine Zeitung alebo v roku založeného satirického časopisu Der Floh.
http://anno.onb.ac.at
FBI chýbajú prekladatelia
Možnosti USA odpočúvať rozhovory v zahraničí najrôznejšími spôsobmi sú takmer bezhraničné. Z technického, ako aj právneho hľadiska. Ale čo robia tajné služby so všetkými týmito informáciami v cudzom jazyku? Dosť často vôbec nič, tvrdí MSNBC, pretože službám chýbajú prekladatelia. A práve, čo sa týka arabských prekladateľov, musí FBI siahnuť aj po odborníkoch, ktorí sa narodili v zahraničí. To často znamená, že napríklad z národnej hrdosti alebo iných osobných či kultúrnych dôvodov prekladajú naschvál chybne. A množstvo dát je stále väčšie. A tak na stránke FBI prosia so zopätými rukami o spoluprácu.
Sieť Schlotzsky's Deli s bezplatným WiFi-prístupom
Fastfoodová sieť Schlotzsky's Deli so 600 pridruženými bufetmi, resp. reštauráciami v USA testovala v 30 pobočkách bezplatný WiFi-prístup (802.11b). Po doterajších výsledkoch odhadujú, že táto investícia zvýši počet návštevníkov o 15 000 na zariadenie a rok. Pri priemerných 7 dolárov na návštevníka by to bolo zvýšenie obratu o vyše 100 000 USD za rok. Výdavky za WiFi-vybavenie predstavujú len 8000 dolárov. Všetky nové pobočky sú povinné inštalovať WiFi a všetci už existujúci zmluvní partneri dostanú primeranú ponuku.
http://www.schlotzskys.com/
Banky zlyhávajú pri emailovej komunikácii
Nemecké banky zachádzajú ešte stále neprofesionálne s elektronickými otázkami. Každý piaty e-mail zaslaný kreditným inštitúciám zostáva nezodpovedaný a každá druhá odpoveď nie je obsahovo dostatočná. To je výsledok prieskumu mediálnej skupiny Walter TeleMedien a poradenskej firmy Absolit Dr. Schwarz, ktorá testovala reakcie 155 nemeckých kreditných inštitúcií. Zo 465 odoslaných otázok na témy ako otvorenie účtu, vklad, akcie a pod. zodpovedali banky len 79 percent (367 e-mailov). Obsah bol uspokojujúci len pri 53 percentách odpovedí. Na 41 percent e-mailov reagovali kreditné inštitúcie až na tretí deň alebo neskôr. Pracovníci sú často vyťažení poradenskou a administratívnou činnosťou, takže zanedbávajú odpovede na e-maily. Dôsledkom je často odchod sklamaných zákazníkov ku konkurencii.
NATÁLIA EWIAKOVÁ