Kampaň bola nudná - aj v STV

BRATISLAVA - Slovenská televízia sa snažila počas prezidentskej kampane striktne dodržiavať zákon, hoci tak prispela k celkovej atmosfére kampane, ktorú mnohí odborníci označili za nudnú.


FOTO - ARCHÍV SME



Predseda Rady STV Miroslav Kollár uznáva, že STV dodržala zákon, "no istým spôsobom sa tak podieľala na nízkej účasti voličov na voľbách".

Kollár pripúšťa, že STV si nemôže dovoliť predviesť také súboje kandidátov, ako to ukázala televízia Markíza v Site, ale nemusela byť až taká prepiata. Na vine bol však podľa neho aj nedostatok tém, a to, že "samotní kandidáti boli nevýrazní".

Problémom podľa Kollára je aj zákon o voľbách prezidenta, keďže umožňuje výklad, ktorého výsledkom je potom "vlastne taká nekampaň". Navyše, podľa platného zákona nenesie zodpovednosť za svoje vyjadrenia prezidentský kandidát, ale sama televízia. Keby to tak nebolo, "určite by to STV rozviazalo ruky".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Predseda rady kriticky hodnotil aj informovanie STV o výsledkoch prvého kola volieb. "Občan Slovenska si zaslúži, aby verejnoprávna televízia bola prvým zdrojom, odkiaľ sa dozvie výsledky volieb," povedal Kollár.

Slovenská televízia v prvom kole volieb upustila od vysielania predvolebných spotov a spoločných diskusií. Kampaň tvorili len rozhovory, v ktorých jednotliví kandidáti odpovedali na vopred vybrané otázky. Moderátor Karol Farkašovský pôsobil skôr ako štatista než ako novinár, ktorý kladie spontánne otázky.

Pred druhým kolom STV opäť poskytla priestor obom kandidátom na jednotlivé rozhovory a na záver odvysielala ich vzájomný duel, pri ktorom moderátorka Renáta Klačanská miestami prepiato dodržiavala časomieru.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 909
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 172
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 093
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 511
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 2 974
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 699
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 433
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 287
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu