, divákov vítali nové upútavky, znelky, grafika, logo či virtuálne spravodajské štúdio. V rámci nového vizuálu sa dokonca zmenili aj názvy oboch kanálov, keď namiesto STV 1 a STV 2 si zvykáme na Jednotku a Dvojku.
Práve označenie oboch programov ešte zobral na milosť grafický dizajnér Ľubomír Longauer, vážne výhrady má však k logu: "Nepáči sa mi, je typograficky zlé, celé jeho tvaroslovie." Podobný názor má aj ďalší grafický dizajnér Martin Šútovec: "Logo je naprosto amatérsky odfušované nielen z typografickej stránky, ale aj remeselným spracovaním."
Otázniky vyvoláva aj vizuál hlavnej spravodajskej relácie. "Zlá je drôtená zemeguľa, je ťarbavá, ten motív bol použitý tisíckrát a lepšie, tento vyzerá ako kostra dáždnika," hovorí Longauer, kým u Šútovca najviac otázok vyvoláva "gigantický katafalk, za ktorým sedí (alebo stojí?!) pani, čo hlási správy".
Scénickej a kostýmovej výtvarníčke Mone Hafsahl sa zdá veľa dekorácií nevkusných. "Prekážajú mi nepríjemné farby, celkove to nezodpovedá môjmu vkusu. Napríklad v Literárnom oku tá vojenská zelená, a akoby to nestačilo, ešte aj Dadovi Nagyovi dali košeľu podobnej farby. Na druhej strane scénografia tých dielov Metra, ktoré som videla, mi bola sympatická, pôsobila mlado." S pobavením komentovala nevydarenú "drevenú" nohu jednej slečny z upútavky. "Alebo tí zamilovaní v ďalšej upútavke, ktorí sa pobozkajú - potom musí nasledovať veľmi dobrý program, aby som to vydržala."
K upútavkám má výhrady aj Šútovec: "To, že verejnoprávna televízia získala akýsi imidž-neimidž komerčnej televízie, je viac ako zjavné. V komerčnej televízii mi je jedno, že upútavky nemajú jednotný vizuálny štýl, tu mi to však výrazne prekáža. Netuším, akú televíziu mám zapnutú. V každom prípade to nenavodzuje dojem solídnosti tejto inštitúcie."
Ešte skôr, než uplynulo povestných sto dní, sa k vizuálu vyjadrila Rada Slovenskej televízie, ktorá ho považovala "za dynamický". Šútovec však považuje nový vizuál za premárnenú príležitosť. "Netuším, kto stojí za momentálnou zmenou, každopádne urobil začiatočnícku chybu a nechal sa uniesť cirkusáckymi možnosťami počítačovej grafiky a nevenoval sa koncepčnej práci. Od prvej chvíle je jasné, že grafické stvárnenie bude musieť prejsť novou premenou, tentoraz už rukami profesionálnych a odbornej verejnosti známych grafických dizajnérov. To, že rakúska ORF si vybrala v deväťdesiatych rokoch na realizáciu svojho grafického manuálu absolútnu dizajnérsku hviezdu Nevilla Brodyho, je, myslím v skromnejších podmienkach, nasledovaniahodný príklad. V každom prípade by som privítal jeden solídny konkurz."
Je to teda oproti minulosti lepšie alebo horšie? Mona Hafsahl: "Mne sa zdá, že ani lepšie, ani horšie."