Literárny domácky kyklop

Literárne oko * Premiéry: každý pondelok na Dvojke

Trvalo niekoľko týždňov, kým moderátor Jozef Dado Nagy prestal v reklamných upútavkách komicky poskakovať okolo kresla a začal do neho usádzať prvých hostí. Relácia dostala slušný vysielací čas a polhodinový rozsah. Je postavená na modeli 2 + 1: dvaja hostia preberú spolu s príjemným nekonfliktným moderátorom tému, vzápätí odborník v monológu reaguje na ich myšlienky a po ňom sa na scénu opäť vráti dvojica z úvodu. Prečo by sa nemohli rozprávať všetci traja naraz, nie je celkom jasné, ale sledovaniu dodáva na napätí, keď môžete hádať, kto je ten rozostrený človek sediaci v pozadí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dekorácia štúdia napovedá, že ľudia od literatúry by mali mať radi domácu atmosféru a ich skrytou vášňou sú interiéry prezdobené rafinovanými gýčmi. V ich starosvetsky vyzerajúcom svete sa však preberajú vcelku aktuálne témy. Vymýšľať každý týždeň novú tému bude vzhľadom na tunajší literárny život zrejme čoraz ťažšie, mnohé témy sa však na takej malej ploche nedajú celkom vyčerpať, a tak sa zrejme dočkáme ich návratov a variácií.

Literárne oko sa vyprofilovalo ako pomerne pestrý, no možno príliš krátky diskusný klub. Jeho najciteľnejšou slabinou zostáva záverečná časť, kde moderátor jednou či dvoma vetami odporúča niekoľko nových kníh, v extrémnych prípadoch iba kamera zabrúsi na obálku.

Starogréckeho jednookého obra dávni hrdinovia porážali tým, že mu do oka vrazili zašpicatený drúk. Nášmu literárnemu kyklopovi by skôr malo zmysel voperovať druhé oko v podobe ďalšej relácie, kde by skupina kritikov prebrala niekoľko nových domácich a prekladových titulov. Z hľadiska nákladov by to bolo lacné, otázkou ostáva, či sa nové vedenie televízie momentálne dokáže sústrediť aj na niečo iné ako na nákup estrádnych megašou.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: MARTA KESNEROVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 311
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 340
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 911
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 388
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu