Ťažkosti, ktoré na základných umeleckých školách vznikli, boli vo veľkej miere zapríčinené tým, že tvorcovia normatívov nevypracovali pre ZUŠ-ky dva: jeden pre skupinové a ďalší pre individuálne vyučovanie. Podľa informácií, ktoré dostala Asociácia umeleckých škôl, sa tak rozhodli preto, že aj stredné odborné školy majú rôzne nároky aj náklady a keby sa zohľadňovali všetky rozdiely, vzniklo by neprehľadné množstvo normatívov.
Na základe niekoľkých stretnutí zástupcov ministerstva školstva a ZUŠ-iek však nakoniec ministerstvo prisľúbilo, že bude napätú situáciu riešiť a pri rozdeľovaní balíka peňazí zohľadní rozdiel medzi individuálnym a skupinovým vyučovaním. "Dohodli sme sa, že problémami základných umeleckých škôl sa budeme zaoberať v rámci dohodovacieho konania v priebehu apríla," povedal Peter Mederly, vedúci kancelárie ministra školstva.
Podľa neho by takéto riešenie mohlo byť dobrým základom nielen pre rok 2004, ale aj pre ďalšie roky. "Rozsah riešenia bude samozrejme limitovaný peniazmi, ktoré máme k dispozícii," uzavrel Mederly. (gal)