Ozdraviť a predať banky. Vláda sa odhodlala na rozhodujúci krok - vybrala zo štátnych bánk zlé úvery, aby ich dokázala predať. Celá operácia stojí a bude stáť daňových poplatníkov vyše 100 miliárd korún, ale získali istotu, že banky už nebudú dávať úvery priaznivcom HZDS a pochybným privatizérom. Po úspešnom predaji Slovenskej sporiteľne a VÚB čaká na investora IRB, Banka Slovakia, ale aj polosúkromná Poštová banka a Istrobanka.
Stabilizovať ekonomiku. Mečiarovo dedičstvo tvorili najmä dve obrovské diery. Jedna vo verejných financiách, druhá v zahraničnom obchode. Štát na sklonku roku 1998 už fungoval len na pôžičkách, ktoré boli historicky najdrahšie. Nepopulárnymi balíčkami, ktoré však meškali, sa vláde podarilo vonkajšiu aj vnútornú nerovnováhu zmierniť.
Čiastočne reprivatizovať. Politicky motivovanú privatizáciu za bývalej vlády sa aspoň čiastočne podarila napraviť. Slovintegra musela vrátiť štátu desať percent akcií Slovnaftu, Rezeš prišiel o VSŽ a do rúk štátu sa vrátili aj piešťanské kúpele či Nafta Gbely.
V zahraničnej politike Dzurindova vláda slávila jasné úspechy. Slovensko sa vrátilo medzi krajiny, ktoré úspešne vyjednávajú o svojom vstupe do Európskej únie. Slovensko patrí medzi lídrov ďalšieho rozšírenia Severoatlantickej aliancie.
Priama voľba prezidenta bola v predvolebnej agende súčasných vládnych strán. Jej prijímanie vo vládnej koalícii nevyvolalo vážnejšie problémy. Tie sa objavili až pri diskusii o konkrétnych kandidátoch na post hlavy štátu.
V novele ústavy sa vytvorili podmienky, aby sa slovenská spoločnosť mohla stať súčasťou európskej komunity. Z pohľadu bežného občana má význam, že sa posilnilo postavenie Najvyššieho kontrolného úradu. Ten bude môcť kontrolovať všetky subjekty, ktoré nakladajú s verejnými financiami. Vytvorili sa podmienky na fungovanie dvojstupňovej samosprávy. Viaceré zmeny zasiahli aj súdnu moc. V ústave sa ocitol nový prvok - verejný ochranca práv občanov - ombudsman.
Reforma verejnej správy. Jej prijatie zamestnávalo vládne strany dlhé mesiace. Najskôr sa koalícia sporila o podobu a hranice samosprávnych krajov. Napokon sa schválil model, ktorý pripravila ešte bývalá vláda Vladimíra Mečiara. Vzápätí odchodom z koalície hrozila SMK. Kompromisy sa prijímali aj pri delegovaní právomocí zo štátu na orgány samospráv. Časť politikov v dôsledku zachovaniu okresných úradov hovorí o prijatí „deformy.“ Optimisti naopak tvrdia, že je pozitívne, že sa vôbec začalo s procesom presúvania právomocí na samosprávy, teda bližšie k občanom.
Korupcia. Podarilo sa stransparentniť výberové konania, na internete sa objavil obchodný register, skracuje sa čakanie na zápis do registra. Korupcia podľa prieskumov klesla o štvrtinu, hoci až polovica obyvateľov Slovenska považuje korupciu za problém. Hneď v prvom roku vládnutia sa zvýšila objasnenosť korupčného správania. Kým v roku 1998 bolo štrnásť prípadov, o rok neskôr 44. Do konca tohto volebného obdobia Centrálna jednotka boja proti korupcii plánuje zdokonaliť proces verejného obstarávania, zaviesť napríklad inštitút čiernej listiny, dopracovať politiku licencií a povolení, vytvoriť centrálny register dotácií a subvencií, stransparentniť financovanie politických strán, dokončiť reformu katastra. (jj, sp, rf)