Európske aerolinky to ťahá na východ únie

BRATISLAVA - Po vstupe do únie sa obloha otvorí ďalším aerolinkám. Skončí sa protekcionistické obdobie, keď zahraniční prepravcovia mohli lietať zo slovenských letísk len do svojich domovských krajín. Slovensko podpísalo dohodu, podľa ktorej to od mája .

BRATISLAVA - Po vstupe do únie sa obloha otvorí ďalším aerolinkám. Skončí sa protekcionistické obdobie, keď zahraniční prepravcovia mohli lietať zo slovenských letísk len do svojich domovských krajín. Slovensko podpísalo dohodu, podľa ktorej to od mája už platiť nebude a lietať sa bude dať kamkoľvek.

Hneď 1. mája spoja Bratislavu s Londýnom, Parížom a Bruselom denné pravidelné lety rakúskeho národného prepravcu Austrian Airlines, ktorého dcéra Tyrolean už dnes lieta z Košíc do Viedne. Nové trhy si všimla aj nemecká Lufthansa, ktorá na druhý deň po vstupe spojí Bratislavu s Mníchovom. "Ťažisko Európy sa definitívne presúva na východ," citoval denník Financial Times stanovisko Lufthansy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na Slovensko dnes lieta päť zahraničných aeroliniek - okrem Rakúšanov aj poľský LOT, České aerolinie, nemecké Cirrus Airlines a bulharské Hemus Air. Z domácich leteckých prepravcov sú najaktívnejšie SkyEurope Airlines a Slovenské aerolínie, ktoré sa tiež starajú o spojenie Slovenska so západoeurópskymi metropolami a Moskvou.

O tom, že vstup krajiny do Európskej únie znamená zintenzívnenie leteckého spojenia s inými európskymi štátmi, svedčia aj štatistiky Asociácie európskych aerolínií. Letecké spoločnosti združené v asociácii vyčíslili po vstupe Fínska a Švédska v roku 1995 rast počtu pasažierov prepravených na letiská v nových členských štátoch o 20 percent, a o 12 percent opačným smerom.

Nemecká Lufthansa plánuje v tomto roku zvýšiť kapacitu letov do pristupujúcich krajín o pätinu. Rovnaké tempo rastu si chce udržať aj v dvoch nasledujúcich rokoch. Rakúski experti podľa Financial Times odhadujú, že hustota leteckej dopravy v nových členských krajinách únie vzrastie do konca roku 2006 o polovicu.

SkryťVypnúť reklamu

Oblohu neotvorí len desať pristupujúcich krajín. Financial Times informovali, že sa rovnakým spôsobom otvárajú aj trhy v Strednej Ázii a Rusku, kam bolo cestovanie zo Západu komplikované. Medzi európskymi dopravnými uzlami sa posilní podľa denníka postavenie Prahy, Budapešti a Varšavy, kde je čulý ruch už dnes.

(tv)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 546
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 240
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 995
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 048
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 824
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu