Štartuje ďalšia kampaň za slovenské potraviny

"Kupujte potraviny vyrobené na Slovensku! Podporíte našich roľníkov a potravinárov" - plagáty s takýmito nápismi sa objavia v obchodoch s potravinami, v super- a hypermarketoch. Slovenské výrobky budú tiež označené špeciálnym logom.

Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora, Zväz obchodu a Únia podnikateľov a zamestnávateľov v potravinárskom priemysle začala ďalšiu z kampaní s cieľom podporiť slovenských výrobcov. Každý obchodný reťazec okrem toho zorganizuje vlastné marketingové aktivity, napríklad Dni slovenských potravín.

"Do akcie vstupujú aj regionálne komory. Financované je to z vlastných zdrojov," povedal predseda potravinárskej komory Ivan Oravec. Kampaň potrvá do 1. mája, do vstupu do únie. Potom "pripravíme analýzu ako ďalej, aby sme sa nedostali do rozporu s úniou".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ludvik Posolda, viceprezident Zväzu obchodu, hovorí, že podporovať slovenské výrobky bude možné aj po vstupe. "Štát už potom podobnú kampaň nemôže podporiť, pretože to odporuje voľnému pohybu tovaru a služieb. Ale pre súkromný sektor obmedzenie nie je." Podobné aktivity sú podľa neho v štátoch únie bežné. Z 18 členov zväzu sa ku kampani pripojilo 7, ostatní sa vraj ešte nerozhodli.

Obchodníci by v predajných priestoroch mali slovenský tovar viditeľne označiť. Tovar vraj budú i výhodnejšie umiestňovať.

Na nákup potravín rodiny minú asi štvrtinu zo svojich výdavkov. V maloobchode zisk za predaj potravín a nealka predstavuje tretinu tržieb. Potravinári tvrdia, že náš trh ovládajú zahraničné výrobky a chcú vychovávať k spotrebiteľskému patriotizmu. (dro)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 537
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 220
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 703
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 936
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 953
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 907
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 815
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 463
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu