Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora, Zväz obchodu a Únia podnikateľov a zamestnávateľov v potravinárskom priemysle začala ďalšiu z kampaní s cieľom podporiť slovenských výrobcov. Každý obchodný reťazec okrem toho zorganizuje vlastné marketingové aktivity, napríklad Dni slovenských potravín.
"Do akcie vstupujú aj regionálne komory. Financované je to z vlastných zdrojov," povedal predseda potravinárskej komory Ivan Oravec. Kampaň potrvá do 1. mája, do vstupu do únie. Potom "pripravíme analýzu ako ďalej, aby sme sa nedostali do rozporu s úniou".
Ludvik Posolda, viceprezident Zväzu obchodu, hovorí, že podporovať slovenské výrobky bude možné aj po vstupe. "Štát už potom podobnú kampaň nemôže podporiť, pretože to odporuje voľnému pohybu tovaru a služieb. Ale pre súkromný sektor obmedzenie nie je." Podobné aktivity sú podľa neho v štátoch únie bežné. Z 18 členov zväzu sa ku kampani pripojilo 7, ostatní sa vraj ešte nerozhodli.
Obchodníci by v predajných priestoroch mali slovenský tovar viditeľne označiť. Tovar vraj budú i výhodnejšie umiestňovať.
Na nákup potravín rodiny minú asi štvrtinu zo svojich výdavkov. V maloobchode zisk za predaj potravín a nealka predstavuje tretinu tržieb. Potravinári tvrdia, že náš trh ovládajú zahraničné výrobky a chcú vychovávať k spotrebiteľskému patriotizmu. (dro)