Poistenie - nástroj zhodnotenia peňazí

Niektorí z nás sa v živote dostávajú do situácií, ktoré vo svojich dôsledkoch ohrozujú sociálne a ekonomické podmienky života, života jeho rodiny a blízkych. Poisťovacie spoločnosti pomáhajú prekonať väčšie či menšie udalosti, ktoré život so sebou prináš

a.

POISTENIE OSÔB - NÁSTROJ ZHODNOTENIA PEŇAZÍ

Poistenie osôb - životné poistenie vychádza z princípu náhodných dejov spojených so životom človeka. Najčastejšie ide o nedožitie alebo dožitie určitého veku poistenej osoby. Z tohto pohľadu životné pois-tenie narába s tým najcennejším, čo človek má - životom. Životné poistenie v sebe zahŕňa kombináciu rizikovej a rezervotvornej zložky a v kombinácii s úrazovým pripoistením komplexne zabezpečuje poisteného. V poisťovni Ergo, a.s., klient sám určuje výšku poistného a rozhoduje o veľkosti rizikovej a rezervotvornej (kapitálovej) časti poistenia. Nosným produktom ponuky životného poistenia je poistenie Optimus - variabilné kapitálové životné poistenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Poistenie Optimus je zaujímavé tým, že sa v plnej miere dokáže prispôsobiť momentálnej ekonomickej situácii klienta, či už pri zjednávaní poistenia, ako aj počas jeho trvania. V tomto poistení je kryté riziko poistnej udalosti nedožitia poisteného a súčasne sa vytvára poistná suma pre prípad dožitia, tzn. kapitálová hodnota poistenia. O skutočnom stave vývoja kapitálovej hodnoty poistenia je klient každoročne informovaný vo forme výpisu. Týmto sa toto poistenie stáva pre klienta prehľadným. Poistné hradené klientom, t.j. jeho rezervotovorná časť je zhodnocovaná bezpečným investovaním. V poisťovni Ergo, a.s., sú rezervy poistného - kapitálová hodnota, investovaná hlavne formou úložiek - vkladov v bankových inštitúciách, nákupom štátnych dlhopisov a štátnych pokladničných poukážok, menej už v oblasti cenných papierov. Momentálne poisťovňa Ergo pripisuje svojim klientom výnos vo výške približne 9 %.

SkryťVypnúť reklamu

ZABEZPEČENIE V PRÍPADE ÚRAZU

Súčasťou životného poistenia je aj úrazové pripois-tenie. Úrazové poistenie poskytuje ochranu v prípade smrti úrazom a v prípade trvalých následkov úrazu, pričom stačí, ak rozsah trvalých následkov spôsobených úrazovým dejom je len 1 %. Pritom klientovi je možné vyplatiť až 4 mil. Sk v prípade veľmi ťažkých trvalých následkov spôsobených úrazom. Nie každý úraz zanecháva trvalé následky, ale na liečenie a rehabilitáciu je potrebný určitý čas práceneschopnosti. Aj počas tejto doby je klient finančne zabezpečený pripoistením denného odškodného. Za určitých podmienok vypláca poisťovňa dohodnuté denné odškodné od 100 do 500 Sk. To znamená, že je vyplatená dohodnutá suma v prípade úrazu, pričom denné odškodné sa vypláca maximálne 365 dní. Napríklad podvrtnutý členok liečený v práceneschopnosti by znamenal pri zvolenom 300-korunovom dennom odškodnom výplatu 9-tisíc Sk za mesiac liečenia.

SkryťVypnúť reklamu

POISTENIE AJ PRE DETI

Na druhej strane pri poistení detí a rodičov Juventus je snahou poisťovne chrániť a finančne zabezpečiť teraz deti, neskôr mladých ľudí pri vstupe do života, keď sa očakávajú väčšie výdaje či už na štúdium, osamostatnenie sa a podobne. Pri dožití dieťaťa na konci poistnej doby je vyplatená poistná suma zvýšená o podiel na zisku. Túto sumu môže rodič použiť i na uzatvorenie jednorazovo plateného poistenia Optimus. Aj deti môžu byť pod ochrannou rukou poisťovne s úrazovým pripoistením. Charakter úrazového pri-poistenia je podobný ako u dospelých pri poistení Optimus. Maximálna poistná ochrana môže dosiahnuť 2,4 mil. Sk pri trvalých následkoch úrazu a 6000 Sk mesačne pri liečení následkov úrazu. Zvláštnosťou poistenia Juventus je poistenie oboch rodičov a dieťaťa na jednej poistnej zmluve, čím odpadá potreba uzatvoriť ďalšiu poistnú zmluvu s druhým rodičom.

SkryťVypnúť reklamu

POZÍCIA V PRVEJ DESIATKE

Poisťovňa Ergo, a.s., za prvý polrok 2001 dosiahla predpísané poistné vo výške 394,5 mil. Sk, čo znamená 33-percentný nárast oproti rovnakému obdobiu roku 2000. Tieto výsledky ju radia na 8. miesto spomedzi členských poisťovní v Slovenskej asociácii poisťovní. Na uvedenom výsledku sa podieľalo predovšetkým životné poistenie, a to sumou 267 mil. Sk, čo znamená nárast o 48 % v porovnaní s rokom 2000. Neživotné poistenie rástlo pomalšie a dosiahlo úroveň 127,5 mil. Sk. Rezervy boli akumulované vo výške 787 mil. Sk, z toho 702 mil. Sk v životnom poistení. (r)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 602
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 338
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 160
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 362
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 843
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 890
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 361
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu