Ak sa v charite angažujú známi ľudia, získa sa viac peňazí

BRATISLAVA – Nadácie na Slovensku sú s množstvom darcov spokojné. Slováci podľa nich dávajú peniaze radi a často.


Najväčšou benefičnou akciou posledných desaťročí bola Amerika - pocta hrdinom. Benefíciu s hollywoodskymi hercami (napr. aj Georgeom Cloonym a Juliou Robertsovou) a rockovými patriotmi pre obete teroristických útokov na New York a Washington DC videlo 60 miliónov divákov z 210 krajín sveta. Vyzbierali sa státisíce dolárov. FOTO - ARCHÍV TASR



BRATISLAVA – Nadácie na Slovensku sú s množstvom darcov spokojné. Slováci podľa nich dávajú peniaze radi a často.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spôsobov, ako získavať peniaze, je veľa. Väčšina nadácií má svoje bankové konto.

SkryťVypnúť reklamu

Najosvedčenejší spôsob získavania peňazí je chodiť pomedzi ľudí: „Na Svetový deň Červeného kríža sme robili PIN kampaň. Mladé dvojice vyzbierali vyše 600-tisíc. Len škoda, že ich bolo tak málo, lebo boli skúšky a maturity. Určite by sme vyzbierali aj dvakrát toľko.“

Slovenský Červený kríž najviac peňazí vyzbieral na podporu ľuďom postihnutým záplavami na východnom Slovensku a Ukrajine: „Ľudia dávali šatstvo, obuv, riady, hygienické potreby, lieky - všetko, čo treba. Vyzbierali sme veci v hodnote vyše milióna korún.“

Nespokojný je SČK s výsledkami charitatívneho koncertu pre obete útokov na Ameriku.

Najúspešnejšia zbierka UNICEF bola pomoc pre ľudí z Kosova. Vyzbierali vtedy 1 447 259 korún. Manažérka na získavanie zdrojov Jana Vargová hovorí: „Bolo cítiť, že tá krajina je blízko a ľudia mali pocit, že musia pomôcť.“ UNICEF oslovuje darcov väčšinou písomne a na prezentáciu zbierky využíva médiá. Ľudia sú najcitlivejší na problém hladu a katastrof. UNICEF práve rozbieha aktuálnu zbierku pre program podpory výživy. Časť z nej by mala putovať aj pre ľudí z Afganistanu. Na vecné dary sa táto organizácia nešpecializuje: „Nemáme prostriedky na to, aby sme ich tam dopravili.“

SkryťVypnúť reklamu

Nadácia Úsmev ako dar sa zameriava najmä na dary od stredných podnikateľov: „Skôr dá človek 5000 ako pol milióna, „ tvrdí manažérka nadácie Eva Bodnárová. Príspevky využívajú najmä na pomoc deťom v detských domovoch, špecializovaných školách, ale aj deťom v pestúnskej starostlivosti. Ľudia podľa nej radšej prispievajú na konkrétny projekt, v tomto prípade na konkrétne dieťa. Nezáleží veľmi na období, i keď je pravda, že napríklad s obdobím Vianoc sa zväčšuje aj medializácia charitatívnych organizácií: „Pre našich ľudí v regiónoch nie je problém získať špekáčiky a ísť si s deťmi opekať. Nepotrebujú byť videní, ani na to nepotrebujú Vianoce,“ tvrdí Bodnárová.

Na rôzne zbierky sa často usporadúvajú charitatívne koncerty, na ktoré sa väčšinou pozývajú podnikatelia. Niektorí z nich prispejú väčšou sumou. Nad niektorými charitami prevezmú záštitu populárne osobnosti, čím jej zabezpečia medializáciu a možno aj viac peňazí. (mož)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 546
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 240
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 995
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 048
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 824
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu