m zdrojom.
S dozrievaním trhu portálov rástli aj nároky na ne. Okrem jednotného prístupu k informáciám organizácie požadujú aj prístup k pracovným úlohám, službám a informáciám, a to z rozličných interných a externých zdrojov prevádzkovaných na systémoch od rôznych dodávateľov.
Sledujúc cieľ poskytnúť užívateľom viac ako len informácie, podnikové portály SAP poskytujú užívateľom aj efektívny prístup k pracovným úlohám a systémom umožňujúcim ich riešenie. Aby portály priniesli úžitok aj organizáciám, ktoré sa spoliehajú na back-end systémy rôznych dodávateľov (SAP ako aj iné systémy), podnikové portály umožňujú prístup do rôznych systémov bez toho, aby to užívateľ čo i len spozoroval. Užívateľ môže napríklad získať informáciu o výrobku v jednom systéme a následne ju použiť v zákazníckom systéme. V kombinácii s funkčnosťou Drag&Relate, jednou z najinovatívnejších technológií posledných rokov, organizácie môžu poskytnúť svojim zamestnancom zrkadlové zobrazenie pracovných procesov používateľov do prostredia informačných systémov.
Bez ohľadu na rolu v rámci organizácie užívatelia chcú vedieť, čo je kľúčové pre ich prácu, chcú vi-dieť prehľad svojich úloh, mať prístup k informáciám z rôznych zdrojov, môcť analyzovať tieto informácie a aktívne spolupracovať s ľuďmi tak vo vnútri ako aj mimo organizácie. Podnikové portály to užívateľom umožňujú a navyše si ich môže každý užívateľ upraviť tak, aby pokrývali jeho špecifické potreby a pracovné úlohy.
Je ťažké kvantifikovať prínosy riešenia, ktoré budú užívatelia čo-skoro považovať za nevyhnutné. Príkladom takéhoto riešenia je e-mail, ktorý zmenil spôsob komunikácie medzi ľuďmi. Poskytnutím rýchleho a jednoduchého prístupu k relevantným informáciám, podpory pri rozhodovaní a nástrojov na spoluprácu, podnikové portály SAP vytvárajú potenciál na výrazný rast efektívnosti a produktivity. Rovnako výrazným bude následne aj rast spokojnosti zamestnancov a zákazníkov.