Na základe niekoľkoročných skúseností z oblasti online náboru sme zostavili 10 základných pravidiel ako postupovať pri písaní pracovnej ponuky a akým chybám sa treba vyhnúť.
Niektoré pravidlá sa môžu zdať samozrejmé, no práve ich podceňovanie je najčastejšou chybou.
1. Špecifikujte náplň práce a požiadavky
Predtým ako zadáte pracovnú ponuku na internetovú stránku, dôkladne si pripravte náplň práce a požiadavky na budúceho zamestnanca. Podrobné špecifikovanie pracovných úloh a povinností pomôže kandidátom vytvoriť si predstavu o ponúkanej pozícii aj o vašej spoločnosti. Naopak, všeobecne napísaná ponuka môže zaujať aj kandidátov, ktorí nemusia spĺňať vaše predstavy, čo v konečnom dôsledku spomalí výberový proces.
2. Zaujmite uchádzačov
Úvodné informácie sa považujú za najdôležitejšie, mali by obsahovať všetky kľúčové slová. Skúste vymyslieť originálny text, ktorý odlíši váš inzerát od ostatných. Frázy typu "Našimi klientmi sú..." alebo "Sme tvorcami trhu..." začínajú kandidátov unavovať.
3. Zvážte dĺžku textov
Pre dosiahnutie, čo najlepšej odozvy je vždy dôležité zvoliť rozumnú dĺžku textov pri popisovaní pracovného miesta. Čím jednoduchšie a kratšie budú texty, tým ľahšie sa bude záujemca orientovať v ponuke.
4. Vyhýbajte sa skratkám
Vyhýbajte sa používaniu všeobecných skratiek. Uvádzajte len tie, ktoré sú používané vo vašej oblasti pôsobenia. Ak sa predsa len rozhodnete použiť špecifické skratky, je vhodné ich vysvetliť.
5. Pozor na pravopisné chyby
Veľmi veľa ponúk obsahuje pravopisné chyby. Pamätajte, že inzerát je písomná komunikácia, ktorá reprezentuje vašu spoločnosť a aj samotného personalistu. Poslali by ste obchodnému partnerovi list s pravopisnými chybami?
6. Preverte si jazykové znalosti
Ak je podmienkou aktívne ovládanie cudzieho jazyka, napíšte pracovnú ponuku v tomto jazyku. Vašej ponuke porozumejú a reagovať na ňu budú len tí kandidáti, ktorí splnia nevyhnutnú požiadavku ovládania jazyka.
7. Uveďte druh pracovného pomeru
V prípade, že ponúkate prá-cu na skrátený pracovný čas (vedľajší pracovný pomer, brigáda), uveďte to v ponuke. Taktiež spomeňte, či ide o prácu na dobu neurčitú, určitú, prípadne počas trvania projektu.
8. Predajte ponúkanú pozíciu
Uvedenie výšky platu vám v skutočnosti dáva možnosť "predať" vašu pozíciu potenciálnym uchádzačom. Môžete uviesť výšku platu, prémie, odmeny a iné benefity, ktoré sú spojené s výkonom pracov- nej pozície. Z našich skúse-ností vyplýva, že uchádzači o zamestnanie reagujú negatívne na neuvedenie výšky platu v pracovnej ponuke. V prípade, že z určitých dôvodov nemôžete uviesť výšku platu, odporúčame použiť aspoň nasledovnú formulku: "Výška ponúkaného platu je závislá od skúseností a znalostí."
9. Pozorne si prečítajte text celej ponuky
Predtým ako potvrdíte zadanie pracovnej ponuky, ešte raz si prečítajte všetky texty. Môže sa stať, že vám zídu na um výstižnejšie spojenia, všimnete si chýbajúcu diakritiku, či interpunkčné znamienka. Myslite na to, že aj personálna inzercia je súčasťou marketingu vašej spoločnosti.
10. Nezabudnite na kontaktné údaje
Nepodceňte uvedenie mena kontaktnej osoby, na ktorú sa majú uchádzači obracať a spôsob zasielania životopisov. V opačnom prípade sa môže stať, že životopisy úspešných kandidátov budú blúdiť po vašej firme. Na záver skontrolujte kontaktné údaje. Ak uvediete nesprávne telefónne číslo, kandidáti sa k vám nedovolajú. Ak spravíte chybu v e-mailovej adrese, nedostanú sa k vám odpovede od kandidátov.
Väčšina pravidiel je elementárna. Ale ako pri väčšine vecí platí, základným veciam sa často venuje najmenej pozornosti. Ak aj zadáte nesprávne informácie v pracovnej ponuke, nestrácajte hlavu. Na rozdiel od tlačených médií, internet ponúka možnosť kedykoľvek zmeniť údaje v ponuke.
LUCIA BURIANOVÁ,
Profesia, spol. s r.o.