Rybníček o diskusii kandidátov: Zákon neumožňuje konfrontáciu

BRATISLAVA - Slovenská televízia nebude organizovať okrúhle stoly v prezidentskej kampani, hoci to žiadali niektorí kandidáti aj niektorí členovia Rady STV. Namiesto diskusie odvysiela televízia 12 samostatných polhodinových rozhovorov s kandidátmi na ...

BRATISLAVA - Slovenská televízia nebude organizovať okrúhle stoly v prezidentskej kampani, hoci to žiadali niektorí kandidáti aj niektorí členovia Rady STV. Namiesto diskusie odvysiela televízia 12 samostatných polhodinových rozhovorov s kandidátmi na Dvojke.

Členovia Rady STV Marek Maďarič a Marián Slovák by dali prednosť "živej diskusii kandidátov pred monotónnymi rozhovormi", a Maďarič si myslí, že by mali byť na Jednotke. Ďalšia členka rady Mária Biľová bola naopak proti okrúhlym stolom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Rada STV nedokázala prinútiť riaditeľa STV zmeniť rozhodnutie aj preto, lebo nový zákon jej to už neumožňuje. Má len právo dohliadať na dodržiavanie zákona vo volebnej kampani, kým o spôsobe, akým STV rozdelí vysielací čas pre kandidátov, rozhoduje riaditeľ.

Slovenskú televíziu za prípravu kampane kritizovala v piatok aj organizácia MEMO 98. Nielenže podľa nej STV odsunula kampaň na druhú koľaj, ale bez dialógov medzi samotnými kandidátmi nebudú mať voliči možnosť, čo najlepšie porovnať silnejšie a slabšie stránky jednotlivých súperov. MEMO považuje rozhodnutie STV za návrat do minulosti, "keď nebolo sprostredkovanie atraktívnej a plnohodnotnej formy informovania divákov prvoradým kritériom".

MEMO kritizuje aj argumenty manažmentu STV, že "STV nemôže dopustiť, aby sa kandidáti napríklad osočovali, k čomu by mohlo pri okrúhlych stoloch prísť".

SkryťVypnúť reklamu

Riaditeľ Richard Rybníček nesúhlasí. Okrúhle stoly sú podľa neho z dramaturgického pohľadu problém, lebo "zákon neumožňuje vzájomnú konfrontáciu, ako je to napríklad v prípade súboja kandidátov v Site na Markíze". Nevylučuje však, že v druhom kole sa dvaja kandidáti stretnú v slovnom dueli.

To, na akom kanáli sa bude kampaň vysielať, je podľa Rybníčka nepodstatné, lebo "dôležitý je záujem divákov". Podľa neho je prezidentská kampaň atraktívna sama osebe a prirovnal ju k vysielaniu exkluzívneho futbalového zápasu, pri ktorom na Dvojke automaticky stúpa sledovanosť. (hr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 593
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 322
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 136
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 346
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 889
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 876
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 381
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu