Po skončení tretieho ročníka súťaže sme mu položili niekoľko otázok o jej budúcnosti
Máte za sebou tri ročníky - kam Aurel podľa vás smeruje?
"Je veľmi ťažké byť stále lepší a lepší. Snažíme sa však udržať si svoj štandard. Už napríklad zmizli otázky o férovosti súťaže, s ktorými sme mali problém na začiatku aj my a naši predchodcovia. Dnes každý vie, že hlasy sa sčítavajú za prítomnosti ľudí, ktorí nemajú s klasickým hudobným priemyslom takmer nič spoločné. Najradšej by som bol, keby sa Aurel stal tradíciou."
Čo hovoríte na to, že každý rok sa medzi víťazmi opakujú tie isté mená?
"Vidím prirodzenú obmenu - väčšina našich umelcov nemá nový album každý rok a mám pocit, že objavovanie rovnakých mien nie je len našou vlastnosťou, ale že sa to deje aj pri obdobných hudobných cenách v zahraničí. Napríklad v Čechách sa to stále točí okolo Dana Bártu či Monkey Business. Keď je raz niekto dobrý a hlasujú za neho odborníci, tak to nepovažujem za tragédiu."
Zástupcovia menšinových hudobných žánrov sa tento rok ocitli rozptýlení medzi veľkými menami. Prečo Aurel pre nich stále nevytvoril samostatnú kategóriu, aká už napríklad existuje v rámci českého Anděla?
"Minulý rok som pripravil návrh na zmenu štatútu cien Aurel, ktorej zmyslom bolo vytvoriť priestor na špeciálnu kategóriu pre alternatívnu hudbu a predložil ho výboru na schválenie. Boli prijaté iné zmeny, táto neprešla, beriem to ako zlyhanie mojich argumentov. Skúsim to znova tento rok. Som totiž presvedčený, že ešte jednu kategóriu súťaž unesie a že to pomôže ešte lepšie zmapovať domáce hudobné dianie v príslušnom akademickom roku."
Často je kritizované aj zloženie Akadémie populárnej hudby. Dá sa niečo v tomto smere zmeniť?
"Máme problém zostaviť stopäťdesiatčlennú akadémiu tak, aby nebola pochybnosť o odborných kvalitách. Kto potom bude hlasovať o špeciálnej menšinovej cene, piati-šiesti ľudia? Ako som naznačil, už v marci bude hodnotiace zasadnutie výboru IFPI, kde príde reč aj na možné zmeny v štatúte súťaže a určite sa budeme znova venovať aj tomuto problému."
Tento rok priamy prenos z odovzdávania Aurelov odvysielala Markíza. Neplánujete nadviazať spoluprácu s STV, v ktorej sa zmenili pomery?
"Produkčného a televízneho partnera sme hľadali veľmi dlho. Začali sme komunikovať aj s STV, no po úvodnom nadšení jej zástupca rokovanie náhle zrušil a viac vo veci nekonal. Tento program podľa mnohých patrí na obrazovku verejnoprávnej televízie a rovnaký názor má aj pán Rybníček. Keď som s ním neskôr hovoril, bol veľmi sklamaný, ako s nami STV komunikovala. Faktom je, že Forza a Markíza nám opäť dali najlepšie podmienky a vôbec nezasahovali do priebehu samotnej súťaže. Pokiaľ ide o galavečer, osobne sa teším, že slovenská hudba má priestor v primetime na najsledovanejšej televízii a že ľudia vo Forze a Markíze odviedli skvelú prácu a dali šancu aj takej alternatíve, akými sú napríklad prešovskí Chiki-liki-tua." (peb)