k nám nebude prúdiť toľko financií ako do hokeja či futbalu, no niečo sa začalo diať," vyhlásil riaditeľ HIL Stanislav Svoboda po tom, čo súťaž na konci 4. ročníka vzájomnej spolupráce získala nového generálneho partnera - spoločnosť AAA AUTO, najväčšieho predajcu ojazdených automobilov v strednej Európe.
Firma doteraz sponzorovala najmä austrálske rugby, a keďže sa chystá otvoriť v tomto roku svoju pobočku aj v Bratislave, rozhodla sa pre propagáciu prostredníctvom športu. "Hádzaná sa nám zdá svojím poňatím k rugby najbližšia. Máme však záujem len o mužskú, keďže osemdesiat percent našich zákazníkov sú muži," vysvetľoval Anthony James Denny, predseda predstavenstva spoločnosti.
Koľko peňazí do hádzanej investovala, však Denny odmietol špecifikovať. Paradox je, že účastníci HIL z danej sumy neuvidia ani korunu. "Kluby si veľmi nepolepšia, ale vďaka silnému partnerovi dostanú možnosť preraziť do médií. To je náš hlavný cieľ v najbližšom čase. Ak majú šikovných manažérov, tak by mali dokázať vzápätí osloviť miestnych sponzorov a finančne si prilepšiť," tvrdí šéf českého hádzanárskeho zväzu Jaroslav Chvalný.
HIL chce preraziť na obrazovky Slovenskej televízie podobným magazínom, ako je v Česku polhodinová relácia Timeout, venovaná po futbale a hokeji najpopulárnejším kolektívnym športom - basketbalu, volejbalu a hádzanej. "Najprv sme sa v STV dočkali kategorického nie, ale teraz sa už ľady predsa len začínajú lámať. V najbližšom čase by sa hádzanej mohol dočkať aj slovenský divák. Je však možné, že relácia bude mať oproti českej obdobe inú minutáž," tvrdí Jaroslav Čapek, riaditeľ agentúry Sport Bohemia. (rh)