žne 200 miliónov korún.
V roku 2006, keď chcú podbrezovskí železiari využívať jej plnú kapacitu, plánujú na nej vyrobiť 15 000 ton rúr. Ich vonkajší priemer bude od 19 do 90 milimetrov, hrúbka stien 1 až 5 milimetrov a dĺžka od 4 do 15,5 metra. Polotovar na ich zhotovovanie, oceľovú pásku valcovanú za studena, by do Podbrezovej mala dodávať košická firma U.S. Steel.
Zatiaľ je linka v jednozmennej prevádzke. Obsluhuje ju desať železiarov, ktorých presunuli z iných pracovísk. Na ich miesta firma prijala rovnaký počet nových zamestnancov. Postupne na nej nabehnú na dvojzmennú prevádzku, čo znamená, že prijmú ďalších desať ľudí.
"V každom aute sú výrobky z 26 až 27 kilogramov rúr. Teraz, keď na Slovensko prichádzajú s výrobou automobilov Francúzi a Kórejčania, ale i v Česku majú Škodu a Toyotu, máme vo svojom okolí päť automobiliek. Som presvedčený, že prevažnú produkciu vysokokvalitných rúr použijeme na dodávky pre tento priemysel," vyhlásil generálny riaditeľ železiarní Vladimír Soták.
Železiarne však oslovia i subdodávateľov pre automobilky. Aj pre nich to bude zaujímavý artikel, a to vzhľadom na vzdialenosť iných výrobcov. (tasr)