Reťazec Lidl prichádza rozpútať cenovú vojnu

BRATISLAVA - Tento rok pribudne na Slovensku ďalší obchodný reťazec. Spoločnosť Lidl by mala podľa neoficiálnych informácií otvoriť už v máji 20 až 30 predajní po celom Slovensku.


Lidl je na celom svete známy nízkymi cenami. Vlani po otvorení predajní v Českej republike sa ihneď stal najlacnejšou maloobchodnou sieťou.

"Našou stratégiou je nevyjadrovať sa pre médiá," povedala pre SME sekretárka spoločnosti, keď sme sa snažili spojiť s jej vedením. Lidl nemá hovorcu a sekretárka nás odmietla prepojiť na riaditeľa.

Väčšina predajní, ktoré budú otvorené, je už dokončených. Podľa povolení úradov životného prostredia by tento a budúci rok malo byť na Slovensku otvorených najmenej 50 predajní Lidl. Vybudovaný je už aj centrálny sklad v Nemšovej.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Tento rok by mal Lidl podľa informácií SME otvoriť predajne v dvoch vlnách. Prvá prebehne v máji a druhá v novembri alebo decembri. Vždy bude otvorených viacero predajní súčasne.

Predajne Lidl sa neobjavia len vo veľkých mestách. Podľa inzerátov hľadá Lidl vhodné objekty a pozemky v obciach, ktoré majú viac ako 5000 obyvateľov. Na Slovensku je takých obcí 185. Predajná plocha obchodov bude 1000 až 1400 metrov štvorcových.

Zároveň hľadá aj zamestnancov. Vedúci pracovníci sú teraz na školení v Českej republike. Tu musia prejsť všetkými pozíciami v predajni.

Lidl - nízke ceny

Spoločnosť Lidl by aj na Slovensku mala ponúknuť najnižšie ceny. Všade na svete ich dosahuje nízkymi nákladmi a nákupom tých najlacnejších tovarov.

Lidl prevádzkuje takzvané diskonty. Ide o predajne, v ktorých sa tovar nevykladá do regálov, ale je uložený na paletách v škatuliach. Väčšinou nie je ani rozbalený. Zákazník si sám musí rozbaliť škatuľu a vybrať si požadovaný výrobok.

SkryťVypnúť reklamu

V predajni je len minimálne množstvo predavačov. Podľa žiadostí, ktoré Lidl predkladal úradom životného prostredia, by v jednej predajni malo pracovať priemerne 10 pracovníkov. Väčšina z nich bude buď vykladať tovar, alebo pracovať za pokladňou. Zákazníci väčšinou nenájdu v takýchto predajniach nikoho, kto by ich obslúžil. Znižujú sa tým náklady na platy zamestnancom. Čím je v predajni menej pracovníkov, tým menšie mzdy vyplatí a tým môžu byť nižšie ceny.

Lidl šetrí aj na nákupe tovarov. Väčšinou ponúka zahraničné výrobky neznámych značiek. Mnohé z nich sú vyrobené špeciálne pre Lidl. Keďže Lidl nakupuje vo veľkom pre celú svoju sieť, môže si dovoliť doviesť ten najlacnejší tovar.

V predajniach je pomerne úzky výber z jednotlivých druhov tovaru. Oveľa väčší dôraz sa tu kladie na nízku cenu ako na množstvo ponúkaných položiek.

SkryťVypnúť reklamu

Lidl - kauzy

Spoločnosť Lidl nie je známa len nízkymi cenami, ale aj rôznymi kauzami. V Českej republike bolo počas niekoľkých nocí vypílených 102 stromov, ktoré bránili vo výhľade na predajne. Medzi padnutými stromami bola aj storočná lipa.

Lidl sa od vyrúbania stromov pred svojimi predajňami dištancoval. Podľa denníka Mladá fronta Dnes potom ako ekologické organizácie vyzvali obyvateľov, aby bojkotovali reťazec Lidl, sa firma zaviazala do konca júna tohto roku vysadiť za každý strom desať iných stromov či už pred svojimi obchodmi, alebo v iných lokalitách mesta. Zároveň sa bude 5 rokov o tieto stromy starať.

Český Lidl sa stal známym aj vďaka predaju falošného kakaa. To obsahovalo namiesto 100 percent kakaového prášku len 30 percent. Zvyšok bol nahradený umelými sladidlami.

SkryťVypnúť reklamu

Vo Veľkej Británii spoločnosť Lidl koncom minulého roku predávala kontaminované červené víno. Obsahovalo až sedemnásťnásobok maximálneho povoleného obsahu oxidu siričitého. Ľuďom s astmou môže samotná vôňa z tohto vína spôsobiť životu nebezpečný záchvat. Podľa internetovej stránky Spotrebitel.cz bol Lidl jediným predajcom tohto vína.

V Nemecku prikázal antimonopolný úrad v roku 2000 zvýšiť spoločnosti Lidl ceny. Tento príkaz sa vzťahoval aj na ďalšie dve maloobchodné siete. Predávali totiž základné potraviny lacnejšie, ako ich nakupovali od dodávateľov. Zákazník síce mohol nakúpiť lacné potraviny, nízke ceny však likvidovali ostatných obchodníkov. Ak by obchody tieto ceny nezvýšili, pravdepodobne by väčšina malých predajní zanikla. Reťazcom by tak zmizla konkurencia a ceny by mohli ľubovoľne zvyšovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 579
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 295
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 710
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 097
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 318
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 925
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 856
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 404
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu