BRATISLAVA - Hoci sa slovenské reštaurácie, obchody a stánky už roky hemžia reklamami na americké kokakoly, obyvatelia krajiny medzi Dunajom a Tatrami dávajú stále prednosť tmavým kofeínovým limonádam českých a slovenských producentov. "Dám si kofolu," zaznieva z úst zákazníkov občerstvení hlavne v lete, keď horúce počasie zvádza k studenému osvieženiu. Nápoj s charakteristickou farbou a chuťou majú v obľube napríklad vodiči, ktorí si musia odriecť alkohol. Mierne povzbudzujúci účinok limonády im môže nahradiť kávu. Domáce, respektíve české kolové nápoje si udržujú na Slovensku prevahu nad kokakolami pôvodom zo Spojených štátov. Iba samotnej značke Kofola z produkcie rovnomenného závodu v Rajeckej Lesnej patrilo vlani viac než 17 percent slovenského trhu. Podľa jesenného prieskumu agentúry AC Nielsen zaostala ako Coca-Cola (9,49 %) tak Pepsi-Cola (4,67 %). (čtk)