ako aj francúzskej firmy Cofiroute zaviesť v Nemecku ultramoderný mýtny systém pre nákladnú dopravu na nemeckých autostrádach. Vlajkové lode nemeckého priemyslu si totiž nemôžu dovoliť zlyhať v tomto dôležitom projekte. Ide nielen o ich imidž, ale aj o (miliardovú) víziu do budúcnosti, že ich mýtny systém sa v budúcnosti zavedie vo všetkých členských krajinách Európskej únie.
Mýtne kocky boli teda hodené. Po Stolpeho výpovedi pracovali zástupcovia konzorcia na zlepšenej ponuke. Výsledok sa dostavil v nedeľu.
Toll Collect získal podporu ďalšieho nemeckého priemyselného giganta, koncernu Siemens, ktorý si zoberie na starosť celkovú koordináciu prístrojov v kabínkach nákladných áut (on-boards-units), družicami a centrálnym dispečingom. Hlavné konzorciálne slovo prevezme Deutsche Telekom, ktorá nahradí na kapitánskom mostíku DaimlerChrysler. Prvého januára budúceho roku by mal byť v sprevádzkovaný zjednodušený model; o rok neskôr plnofunkčná verzia.
Najväčším problémom boli otázky odškodnenia a ručenia. Toll Collect odstúpil od pôvodných predstáv, ktoré zvalili celé finančné bremeno na nemecký štát. Ak by sa konzorciu nepodarilo sprevádzkovať automatický mýtny systém do konca budúceho roku, dosiahli by penále výšku dovedna 780 miliónov eur. Toll Collect upustil od požiadavky, že môže kedykoľvek vystúpiť z tohto projektu.
Na finálnom rokovaní s najvyššími predstaviteľmi Deutsche Telekom, DaimlerChrysler a Cofiroute sa v nedeľu zúčastnil samotný kancelár Gerhard Schröder. Vyhlásil, že ide o "férový kompromis". A dodal, že "chceme v Nemecku, v Európe a inde na svete ukázať, že v Nemecku ako v modernom inovačnom štáte je možné úspešne zaviesť takýto systém".
JÁN ŠALGOVIČ, Mníchov