ch sezóny. Pri troch najväčších - na Tour de France, Giro d'Italia a Vuelte - preto budú môcť usporiadatelia pozvať už len ďalšie dva tímy. Na ostatných pretekoch organizátori udelia päť divokých kariet.
Okrem toho má byť počet členov tímu obmedzený číslom 25. Stajne dostanú licencie na štyri roky, musia však dodržiavať prísne smernice, ktoré sa budú týkať predovšetkým finančných záležitostí. Teraz patrí 30 stajní do prvej divízie, ale napríklad na Tour má automatický nárok len desať najlepších. Ostatné tímy z aktuálnej elity majú väčšinou pri etapách po francúzskych cestách smolu, lebo organizátori pravidelne dávajú s pozvánkami prednosť domácim tímom II. kategórie. Pre elitnú dvadsiatku stajní však zmeny v pelotóne znamenajú i to, že si povinne budú musieť držať juniorské tímy. Druhú skupinu budú tvoriť profesionálne tímy, ktoré budú musieť štatút každý rok obhájiť. Takzvané kontinentálne tímy budú musieť mať väčšinu jazdcov vo veku do 28 rokov a väčšej podpory sa dostane od UCI národnému tímu, až na konci stoja regionálne celky.
Ďalšou novinkou bude UCI Pro Tour, séria etapových i jednorazových pretekov, ktoré budú vyhodnocované ako rebríček tak medzi tímami, ako aj medzi jednotlivcami. Seriál bude znamenať koniec Svetového pohára, ktorý vznikol len v roku 1989. Zmeny nastanú aj v klasifikácii pretekov. Pro Tour bude mať tridsať pretekov. "Na 99 percent medzi nimi budú aj dvoje preteky z východu, Preteky mieru a Okolo Poľska," povedal podpredseda UCI Vladimír Holeček.
Všetky zmeny by mali byť doriešené do 27. septembra a od roku 2005 by sa na svetových cestách malo pretekať už v novej podobe. (čtk)