Kráľovská motoristická súťaž formula 1 sa v posledných sezónach zmenila na naháňačku za Michaelom Schumacherom, pričom nemecký pilot vychádza v posledných štyroch rokoch zakaždým ako víťaz. Spojenie najlepšieho jazdca so špičkovou technikou vytvorilo pre konkurenciu bariéru, avšak vlani sa Schumi prepracoval k šiestemu titulu len o vlások, čo zvyšuje napätie pred novým ročníkom majstrovstiev sveta.
"Myslím, že tento rok spoznáme nového majstra sveta, pravdepodobne to bude jeden z dvojice jazdcov Williamsu alebo Räikkönen na McLarene," nechal sa počuť jazdec tímu Jaguar Mark Webber z Austrálie a dodal: "Som síce veľký Michaelov fanúšik, lenže pre Ferrari to bude tento rok nerovný boj s pneumatikami Michelin." Ako je známe Ferrari jazdí na japonských gumách, ktoré dominovali v minulej sezóne na mokrých tratiach, ale na suchej vozovke na michelinky nestačili. M. Schumacher poslal Webberovi krátku a jasnú odpoveď: minulý týždeň v stredu zajazdil počas testovacích jázd v Imole na novom vozidle F2004 najrýchlejšie kolo histórie trate v čase 1:19,664 min.
Po veľkých prípravách si na prvenstvo brúsia zuby aj piloti tímu Williams Juan Pablo Montoya s Ralfom Schumacherom, vlaňajší vicemajster sveta Kimi Räikkönen na McLarene či ďalší mladík Fernando Alonso na Renaulte. Nový ročník MS odštartuje už v nedeľu 7. marca Veľkou cenou Austrálie v Melbourne.
Šampionát už bez Villeneuva
Aj v novom ročníku nastúpi na štart 20 jazdcov v 10 tímoch. Oproti vlaňajšku medzi nimi chýbajú Briti Ralph Firman (Jordan), Justin Wilson (Jaguar), Dán Nicolas Kiesa (Minardi), ale aj Holanďan Jos Verstappen (Minardi), Nemec Heinz-Harald Frentzen (Sauber) či dokonca majster sveta z roku 1997 Jacques Villeneuve z Kanady, pre ktorého sa už nenašlo miesto v BAR-e. Nastúpili nováčikovia - Rakúšan Christian Klien (Jaguar) i Taliani Gianmaria Bruni (Minardi) s Giorgiom Pantanom (Jordan) - a do F 1 sa vrátili Japonec Takuma Sato (BAR), Brazílčan Felipe Massa (Sauber). Prvému maďarskému pilotovi v kráľovskej motoristickej súťaži Zsoltovi Baumgartnerovi dokonca pomohla vláda našich južných susedov finančnou injekciou štyri milióny dolárov a ďalšími štyrmi miliónmi na zabezpečenie miesta v stajni Minardi museli prispieť sponzori.
Skúsený Talian Giancarlo Fisichella prestúpil z Jordanu do Sauberu, kým Nemec Nick Heidfeld sa pobral opačným smerom.
Najsilnejšie tímy Ferrari, Williams, McLaren, Renault a taktiež Toyota majú stabilizované zostavy jazdcov.
Rekordných 18 veľkých cien
Kvôli zákazu reklamy tabakových výrobkov v krajinách Európskej únie si formula 1 hľadá nový priestor v Ázii a už tohto roku pribudli dve nové veľké ceny v Bahrajne i v Číne. Okruh v Šakhire pri bahrajnskom hlavnom meste Manama postavili s nákladmi 125 miliónov dolárov (cca 4 miliardy korún. V Číne sa bude jazdiť 26. septembra. Keďže po zložení finančných záruk zaradili v januári do kalendára aj VC Francúzska, program sa rozrástol na rekordných 18 pretekov. Vlani sa jazdil 16-dielny seriál MS. Francúzi museli nájsť 20 miliónov dolárov, ktoré rozdelia rovnakým dielom pre tímy ako kompenzáciu za spomínaný zákaz reklamy. Podobne sa v kalendári zachránila VC Kanady. V ďalších rokoch by mali ubúdať preteky v Európe, naopak o zaradenie do šampionátu sa hlásia Turecko, Mexiko, India, Rusko, Dubaj, Kórejská republika.