McDonald's zaplatí olympiádu

PEKING/CHICAGO - Americká spoločnosť McDonald's podpísala novú osemročnú dohodu o sponzorovaní olympijských hier do roku 2012. Podpis dohody v čínskom Pekingu firma v noci na štvrtok využila na predstavenie plánov expanzie v najľudnatejšej krajine sveta.

Firma vo svojej doteraz najdlhšej sponzorskej dohode prvýkrát obnovila zmluvu na štyri olympiády za sebou - ZOH 2006 v Turíne, letnú olympiádu 2008 v Pekingu, zimné hry o dva roky neskôr vo Vancouveri a letné hry v roku 2012 na doteraz neurčenom mieste.

McDonalds's je oficiálnym sponzorom už od olympiády v Montreali v roku 1976 a je aj sponzorom tohtoročných hier v Aténach. Pozícia globálneho sponzora firme zaručuje celosvetovú platformu pre reklamné kampane. McDonald's bude na olympiádach do roku 2012 jediným značkovým dodávateľom reštauračných služieb a bude môcť používať v reklamách olympijské symboly.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Sponzorovanie olympiády v Pekingu chce firma využiť na to, aby v Číne do roku 2008 zdvojnásobila počet reštaurácií na viac ako 1000 zo súčasných 580. "Je to tu pre nás len začiatok. Každá firma s globálnym záberom musí venovať pozornosť Číne," povedal v Pekingu šéf McDonald's Jim Cantalupo.

McDonald's chce v Číne dobehnúť konkurenčnú sieť KFC. Tá má v Číne asi 1000 prevádzok, teda takmer dvakrát viac.

Expanziu v Číne, ktorá je už teraz ôsmym najväčším trhom firmy, chce McDonald's budovať na svoju prvú globálnu reklamnú kampaň. Tú firma spustila v druhej polovici minulého roka sloganom "I'm Lovin'It". Spoločnosť má teraz v 119 krajinách viac ako 30-tisíc prevádzok.

Globálny sponzorský program Medzinárodného olympijského výboru prináša olympijskému hnutiu stovky milióny dolárov príjmov. Štvorročná zmluva sa jednému globálnemu sponzorovi predáva najmenej za 65 miliónov dolárov. Ďalšími oficiálnymi sponzormi sú Coca-Cola, Atos Origin, General Electric, John Hancock, Kodak, Panasonic, Samsung, Swatch a Visa. (reuters, čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 401
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 006
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 695
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 303
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 089
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 681
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 659
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 633
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu