Firma vo svojej doteraz najdlhšej sponzorskej dohode prvýkrát obnovila zmluvu na štyri olympiády za sebou - ZOH 2006 v Turíne, letnú olympiádu 2008 v Pekingu, zimné hry o dva roky neskôr vo Vancouveri a letné hry v roku 2012 na doteraz neurčenom mieste.
McDonalds's je oficiálnym sponzorom už od olympiády v Montreali v roku 1976 a je aj sponzorom tohtoročných hier v Aténach. Pozícia globálneho sponzora firme zaručuje celosvetovú platformu pre reklamné kampane. McDonald's bude na olympiádach do roku 2012 jediným značkovým dodávateľom reštauračných služieb a bude môcť používať v reklamách olympijské symboly.
Sponzorovanie olympiády v Pekingu chce firma využiť na to, aby v Číne do roku 2008 zdvojnásobila počet reštaurácií na viac ako 1000 zo súčasných 580. "Je to tu pre nás len začiatok. Každá firma s globálnym záberom musí venovať pozornosť Číne," povedal v Pekingu šéf McDonald's Jim Cantalupo.
McDonald's chce v Číne dobehnúť konkurenčnú sieť KFC. Tá má v Číne asi 1000 prevádzok, teda takmer dvakrát viac.
Expanziu v Číne, ktorá je už teraz ôsmym najväčším trhom firmy, chce McDonald's budovať na svoju prvú globálnu reklamnú kampaň. Tú firma spustila v druhej polovici minulého roka sloganom "I'm Lovin'It". Spoločnosť má teraz v 119 krajinách viac ako 30-tisíc prevádzok.
Globálny sponzorský program Medzinárodného olympijského výboru prináša olympijskému hnutiu stovky milióny dolárov príjmov. Štvorročná zmluva sa jednému globálnemu sponzorovi predáva najmenej za 65 miliónov dolárov. Ďalšími oficiálnymi sponzormi sú Coca-Cola, Atos Origin, General Electric, John Hancock, Kodak, Panasonic, Samsung, Swatch a Visa. (reuters, čtk)