Rakúski kandidáti na prezidenta sa hádajú o predvolebný slogan

Rakúski kandidáti na prezidenta sa hádajú, kto má viac svedomia. Skôr, než sa k tomu vyjadria voliči v aprílových voľbách, bude musieť rozhodnúť zmierovací súd. Tak ďaleko dospel spor o predvolebný slogan.

Tábor ľudovcov i sociálnych demokratov niekoľko dní zhodne hlása: "Politika potrebuje svedomie." Nevedia sa však dohodnúť, komu slogan patrí.

Rakúske médiá tvrdia, že prví boli sociálni demokrati. Pod sloganom však nebolo meno ich prezidentského kandidáta, podpredsedu parlamentu Heinza Fischera. Bude až na plagátoch, ktoré by sa mali objaviť po 15. marci.

Ľudovci pripúšťajú, že inzerát sociálnych demokratov ich inšpiroval a rozhodli sa postaviť na ňom kampaň pre svoju kandidátku, ministerku zahraničných vecí Benitu Ferrerovú-Waldnerovú. V utorok sa tak v dvoch mienkotvorných denníkoch zjavili inzeráty s textom: "Politika potrebuje svedomie Dr. Benita Ferrero-Waldner." Nevedeli však, že veta bude aj súčasťou Fischerovej volebnej kampane.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Sociálni demokrati teraz obviňujú ľudovcov, že porušili dohodu o férovej kampani, ktorá nepripúšťa falšovanie plagátov, inzerátov či prospektov. To nemá s predvolebnou dohodou nič spoločné, keď sa niekto prihlási k takému pozitívnemu výroku, oponuje podľa ORF Online Florian Krenkel, šéf volebnej kampane ÖVP.

Politika so svedomím, srdcom a rozumom je základom môjho počínania. Ostatné je pre mňa hádankou, tvrdila v sobotňajšej internetovej diskusii Ferrerová-Waldnerová. Podľa najnovšieho prieskumu, ktorý priniesol denník Der Standard, je druhou najdôveryhodnejšou političkou v krajine so 43-percentnou podporou.

Fischer, ktorý rebríček prezidentských kandidátov vedie a volilo by ho 53 percent Rakúšanov, to považuje za dôkaz nervozity v tábore ľudovcov. "Je to všetko iné len nie svedomité."

SkryťVypnúť reklamu

Zmierovací súd by mal rozhodnúť najneskôr do týždňa. Bez ohľadu na jeho verdikt si už dnes môžu oba tábory gratulovať. Dostať už po troch dňoch centrálny slogan do všetkých médií, to je niečo, ako mať Vianoce a Veľkú noc naraz, netají spokojnosť Luigi Schober, šéf reklamnej agentúry, ktorá pomáha Ferrerovej-Waldnerovej. Ani jeho konkurent mu v tomto bode neoponuje. Docieliť takú publicitu, trvá normálne roky, hovorí Norbert Darabos z tábora sociálnych demokratov. MIRIAM ZSILLEOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 516
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 186
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 701
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 826
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 980
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 676
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 786
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 487
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu