SARIO si platí reportáže v STV

BRATISLAVA - Vládna agentúra SARIO, ktorá má podporovať zahraničných investorov na Slovensku, platí za svoju propagáciu súkromnej firme N-club. Firma pre ňu vyrobila najmenej dve reportáže do polhodinovej relácie V srdci Európy, ktorú STV vysiela každý .

BRATISLAVA - Vládna agentúra SARIO, ktorá má podporovať zahraničných investorov na Slovensku, platí za svoju propagáciu súkromnej firme N-club. Firma pre ňu vyrobila najmenej dve reportáže do polhodinovej relácie V srdci Európy, ktorú STV vysiela každý piatok večer.

Jedna 10-minútová reportáž o úspechoch SARIO stála agentúru a teda štát 200-tisíc korún. Denník SME má kópiu faktúry, ktorú agentúra za reportáž zaplatila.

Riaditeľ SARIO Ján Bajánek odpovedal na otázku SME, či je nutné míňať peniaze na propagáciu agentúry, keď médiá prinášali informácie z tlačových besied, že „výroba takýchto šotov je iba dočasnou záležitosťou".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vedúci odboru vzťahov s médiami v SARIO Ondrej Žember v stanovisku píše, že reportáže majú predstaviť agentúru v jej novej podobe aj v súvislosti využívaním fondov Európskej únie. „Nie je štandardom, aby SARIO za svoju publicitu platilo, ale v niektorých prípadoch sme sa k tomu rozhodli pristúpiť," píše Žember.

Eva Dušičková z firmy N-club tvrdí, že reportáže nie sú inzercia, ale týkajú sa integrácie Slovenska do Európskej únie a „na týchto témach spolupracujeme s ministerstvami". Redaktor relácie Tibor Bucha povedal, že v príspevku išlo o 100 dní Jána Bajánka vo funkcii a o priority SARIO - príchod firiem Hyundai či Rover. Bucha nie je redaktorom STV, ale „občas spolupracujem s pani Dušičkovou".

Branislav Záhradník z vedenia STV potvrdil, že televízia „má zmluvu so spoločnosťou N-club, ktorá túto reláciu dodáva bezodplatne 10-krát ročne". Relácia sa začala vysielať od januára 2004.

SkryťVypnúť reklamu

Bajánek odmietol povedať, koľko reportáží si agentúra objednala a koľko stáli. Na jej internetovej stránke sa čitateľ dozvie, že podľa Bajánka má agentúra na tento rok nedostatočný rozpočet - 42 miliónov korún na prevádzku a 12 miliónov na kapitálové investície.

Čo chcela štátna agentúra v televízii oznámiť

Z reportáže o štátnej agentúre sa divák STV v piatok večer mohol dozvedieť, že vlani pribudlo na Slovensku okolo 26 miliárd zahraničných investícií. Vzápätí sa na obrazovke objavil minister hospodárstva Pavol Rusko.

Potom hovoril riaditeľ SARIO Ján Bajánek a po ňom opäť Rusko, ktorý Bajánka po svojom príchode na ministerstvo poveril riadením agentúry. „Ak si dnes pozrieme makroekonomické ukazovatele, jasne vidíme, že Slovenská republika nebola nikdy tak dobre pripravená na prílev zahraničných investícií ako teraz," povedal minister.

SkryťVypnúť reklamu

Na záver Bajánek pripomenul, že na čele SARIO je sto dní. Reportáž sa skončila Bajánkovým citátom, že „Slovensko dobre dopadne" a Ruskovou poznámkou, že kríza vo vládnej koalícii krajinu môže o investície pripraviť. (mož)

STV: Je to dobrá relácia

BRATISLAVA - Člen vrcholného manažmentu STV Branislav Záhradník si myslí, že relácia V srdci Európy je dobrá, lebo v čase vstupu do Európskej únie mapuje „hospodárske aspekty integrácie".

SARIO máva o týchto témach samostatné tlačové besedy, o ktorých informovala aj STV v spravodajských reláciách. Záhradník podotkol, že v takejto relácii dostanú veci väčší priestor a najmä: „My dostávame program zadarmo a nemíňame peniaze koncesionárov." Otázku, kto to platí, „si musí zodpovedať ten, kto tie peniaze daňových poplatníkov míňa".

SkryťVypnúť reklamu

Pre STV je podstatné, aby v relácii nebola skrytá reklama, ale za pokuty zodpovedá firma N-club. „Cieľom relácie je poskytnúť informácie pre ekonomicky aktívnych ľudí," povedal Záhradník. (mož)


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 316
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 130
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 343
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 898
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 874
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 382
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu