Vydali Hudobné centrum a Slovart, Bratislava 2003
Seriál významného publicistu a hudobného teoretika o nových osobnostiach súčasného džezu, ktorý sa objavoval na stránkach mesačníka Hudobný život, vychádza teraz v knižnej podobe. Autor k starším textom pridal profily niekoľkých žijúcich legiend, rozsiahly portrét Franka Sinatru a päť teoretických štúdií na tému posolstvo džezu. V cennej knihe sa tak dočítate o tvorbe kľúčových džezových hudobníkov dneška ako sú napríklad Jim Hall, Quincy Jones, John McLaughlin, Herbie Hancock, Béla Fleck, Diana Krall, Brad Mehldau či Dave Douglas.
Elizabeth Adlerová: Naposledy v Paríži
Remedium, Bratislava 2003, preložil Tomáš Trancygier
Lara Lewisová zažila v Paríži pred dvoma desaťročiami nezabudnuteľné chvíle na svadobnej ceste s manželom Billom. Pôvabná štyridsiatnička túži oživiť tieto spomienky, no keď jej manžel na poslednú chvíľu oznámi, že v jeho živote je iná žena, odhodlá sa na odvážny krok. Odcestuje do Paríža s oveľa mladším mužom, ktorého poznala iba niekoľko dní. Bláznivé ľúbostné dobrodružstvo sa končí nájdením lásky, o ktorej si hrdinka románu myslela, že jej už dávno unikla.
Anton Markoš, Jozef Kelemen: Berušky, andělé a stroje
Dokořán, Praha 2004
Sú stroje živé? Dokážu myslieť? Čo s nimi máme spoločné? Riešenie vzťahu človek-stroj, ktorý už po stáročia vzrušuje ľudstvo, nadobúda v súčasnosti vďaka dynamickému rastu techniky čoraz väčšiu aktuálnosť. Spoločná kniha popredného českého biológa a renomovaného slovenského odborníka na umelú inteligenciu sa zrodila zo série spoločných rozhovorov. Autori preberajú hlavné súčasné problémy spolunažívania živého a vyrobeného, i doterajší vývoj v oblasti umelého života.
Michael Crichton: Kořist
Ikar, Euromedia Group - Knižní klub, Praha 2003, preložil Richard Podaný
Po prvýkrát je do češtiny uvedený román, ktorý americký bestselerista Michael Crichton vrhol na trh roku 2002. Hlavný hrdina príbehu, softwarový špecialista Jack Forman sa stane obeťou nájazdu takzvaných nanoprístrojov, v ktorých sa kombinujú výdobytky informatiky, genetiky a nanotechnológií, čo dokážu vyrobiť doteraz nevídané miniatúrne zariadenie. Vo vecnom úvode sa Michael Crichton stotožňuje s obavami niektorých vedcov, že o päťdesiat až sto rokov nastane umelá evolúcia, počas ktorej sa organizmy vytvorené človekom vymyknú ľudstvu z rúk.
Ivan Sečanský: Sranda musí byť
European Business & Development, Bratislava 2003
„Nie som žiadny autor," tvrdí v príhovore Ivan Sečanský. „Okrem niekoľkých vysokoškolských príručiek, haldy výskumných prác a štyroch patentov k vynálezom som nikdy nič vážnejšie na papieri nesplodil." Knižka prináša úsmevné čítanie príhod a pozorovaní zo života, ktoré sú podané s jemným, inteligentným humorom. Je to svojský autorov štýl humoru, kde si mnohokrát strieľa sám zo seba a často ponúka originálne závery. V tejto knihe si nájdu svoje dospelí, ale aj deti od 14 do 100 rokov, píše sa na prebale.
Jack Kerouac: Mag & Satori v Paříži
Argo, Praha 2004, preložili Olga Špilarová, Jan Válek
Nový projekt Arga prináša reprezentatívny výber z diela Jacka Kerouaca. Voľný rad jeho próz otvára zväzok spojujúci dnes už klasické preklady dvoch kratších textov. Mag je v Kerouacovom diele svojím spôsobom výnimočný text, ako jazykovou štylizáciou, tak faktom, že rozprávačom príbehu nie je zreteľne identifikované autorovo alter ego ako vo väčšine jeho najznámejších kníh. Satori v Paríži je naproti tomu vyhroteným príkladom Kerouacovej snahy odvrhnúť všetky štylizácie a eliminovať hranice medzi životom a literatúrou. Text je záznamom skutočnej Kerouacovej cesty do Európy, kde pátral po histórii svojich rodinných predkov. (her, ba, puk)