Páni dostávajú viazanky mnohokrát od blízkych do daru. Pravdou však je, že nie vždy sa stotožnia s vkusom darcu. Iveta Ledererová radí - ak sa im viazanka nepáči, nemali by ju nosiť. Viazanka je totiž vizitkou vkusu a nevkusu nositeľa, nie darcu.
Čo sa nosí
S menšími aj väčšími zmenami v kvalite materiálov, strihoch, motívoch, vzoroch a šírkach sa viazanky stále opakujú.
„Stále sa nosia v tóne oblečenia tak ako po minulé roky," hovorí návrhárka. „Objavujú sa však aj farebné a s odvážnymi vzormi, ktoré bývajú v oblečení dosť dominantné."
V móde sú stále pásiky, ale už nie v dominantných farbách, ako to bolo predtým. Obľúbené sú aj malé vzory, bodky či rôzne geometrické tvary. Súčasný módny trend spĺňajú aj viazanky s orientálnymi motívmi, ktoré môžu byť nápadne farebné a veľmi výrazné. Sú však určené skôr pre extravagantnejšiu skupinu pánov. Comeback prežívajú klasické damaškové vzory.
„Kvalita materiálov je každým rokom lepšia, takže z nových kolekcií viazaniek si možno skutočne vybrať," hovorí Ledererová. „U nás sa už vyskytuje niekoľko kategórií hodvábov, čo je zvlášť dobré pre viazanky s orientálnymi vzormi."
Dôležitejší ako viazanka je jej nositeľ. Ak má pán peknú viazanku, Iveta Ledererová sa neváha opýtať, či si na ňu môže siahnuť.
„Častejšie si všimnem pánov, keď sa mi na nich niečo nepáči. Ale keď vidím zaujímavú farbu alebo pekný motív na viazanke, potrebujem cítiť aj materiál, aby som vedela, či dezén zodpovedá kvalite. Moje oko mi však väčšinou vopred napovie, čo je dobré."
Čo treba vedieť
V klasickej biznismóde sa nikdy nepoužíva viazanka svetlejšia ako košeľa. „Vždy by mala byť buď v tóne košele, alebo o tón tmavšia, prípadne ontrastná," upozorňuje Iveta Ledererová.
Viazanky na spoločenské príležitosti môžu byť v svetlých farbách, aj výraznejších, materiál môže byť lesklejší, prípadne lesklý v kombinácii s matným, v každom prípade je však dôležitá jeho špičková kvalita.
FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ