K týmto opatreniam autobusovú dopravu núti fakt, že prostredníctvom Trenčianskeho samosprávneho kraja získala SAD z rozpočtu iba 5,6 milióna korún. Predpokladané reálne náklady pri nezmenenej výške cestovného sú však 10,4 milióna. Na to, aby sa výška cestovného mohla zmeniť, potrebuje SAD súhlasné stanovisko samosprávneho kraja. Ten zvyšovanie, vzhľadom na zložitú sociálno-ekonomickú situáciu obyvateľstva v regióne, odmieta.
„Budeme apelovať na vládu, aby prehodnotila a otvorila štátny rozpočet. Na dopravu vo verejnom záujme budeme v rámci Trenčianskeho kraja žiadať navýšenie o 135 miliónov korún," povedal za poslanec Jozef Božik.
Trenčianska SAD sa rozhodla žiadať účelovú dotáciu na prevádzkovanie MHD vo výške 4,8 milióna aj od mesta Trenčín.
„Je pravda, že niektoré krajské mestá na Slovensku prispievajú zo svojich rozpočtov na chod MHD," povedal viceprimátor Trenčína Branislav Celler. Podľa neho sa žiadosťou bude zaoberať februárové mestské zastupiteľstvo. „Vyzerá to tak, že by sme mohli SAD prispieť z prebytku rozpočtu mesta na minulý rok," dodáva. Výška prebytku však zatiaľ nie je presne vyčíslená.
Podľa dopravnej riaditeľky SAD Trenčín Sylvie Konstantovej má ich podnik iba dve alternatívy. „Buď nám prispeje na vykrytie strát samosprávny kraj, alebo mesto, alebo budeme musieť pristúpiť k výraznej redukcii spojov," hovorí. (mp)