Streda, 3. marec, 2021 | Meniny má Bohumil, BohumilaKrížovkyKrížovky

Peoplemetre namontujú do 800 domácností

BRATISLAVA - Slovenské televízie sa konečne dohodli na peoplemetrovom meraní sledovanosti.


Zástupcovia všetkých konkurenčných televízií si včera prvý raz vôbec sadli za jeden stôl, aby novinárom oznámili štart peoplemetrového výskumu. Jeho prvé výsledky budú známe na jeseň. FOTO SME - PAVOL FUNTÁL



BRATISLAVA - Slovenské televízie sa konečne dohodli na peoplemetrovom meraní sledovanosti.

Zástupcovia všetkých konkurenčných televízií si včera prvý raz vôbec - po zdĺhavých sporoch a rokovaniach - sadli za jeden stôl, aby novinárom oznámili štart peoplemetrového výskumu. Jeho prvé výsledky budú známe už na jeseň.

Zástupcovia televízie Markíza, STV, Joj a TA 3 sa zhodli, že zavedenie peoplemetrov štandardizuje televízny trh na Slovensku. Od jednotného prieskumu všetci očakávajú zlepšenie svojho postavenia na trhu. Ten je však len jeden a ak si niekto polepší, iný zákonite stratí.

Skúšobná prevádzka peoplemetrov sa začína 15. augusta, ostrý štart 15. októbra. Podpísaniu kolektívnej zmluvy predchádzalo v decembri podpísanie kolektívnej zmluvy medzi PMT a agentúrou TNS, ktorá uskutočňuje peoplemetrový výskum. Spoločníkmi PMT sú zástupcovia STV, Markíza, Joj, TA 3 a Asociácie mediálnych agentúr.

„Rokovania boli komplikované a ťažké ako pri všetkom, čo je nové," povedal Ivan Šimek z TNS.

Doposiaľ televízie merali sledovanosť pomocou denníčkového prieskumu. STV mala vlastný, svoj si od agentúry VISIO objednávala TV Markíza, ich výsledky boli však rozdielne. Peoplemetre majú tento trh zjednotiť a spresniť.

O čom budú peoplemetre?Prístroje na meranie sledovanosti, tzv. peoplemetre budú nainštalované v 800 domácnostiach. Prístroj je podobný videoprehrávaču a má diaľkový ovládač, podľa ktorého sa jednotliví príslušníci domácnosti stlačením gombíka prihlásia, či odhlásia, ak program sledujú. Ak príde k rodine návšteva, tá stlačí príslušný gombík podľa pohlavia a veku. „Jediná vec, ktorú musí divák urobiť, je, že keď vstúpi do miestnosti, kde je zapnutý televízor, stlačí to tlačidlo, keď odíde, tak stlačí tiež," povedal Ivan Šimek z agentúry TNS.

Ak sa však aj neprihlásia, TNS zapnutím televízora už vie, že program je sledovaný. Vzorka ľudí je vytvorená náhodným výberom. Postupne sa bude obmieňať, ako prví z nej vypadnú tí, ktorí nedodržujú určené pokyny. (hr)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo zamestná mladého človeka v dobe 4.0?
  2. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  3. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  4. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  5. Študuj aj popri zamestnaní! Moderná vysoká škola!
  6. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  7. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  8. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  9. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  1. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  2. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  3. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  4. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  5. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  6. FVT orientovaná na modernú výučbu prepojenú s praxou
  7. 26 years of providing you with essential information
  8. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  9. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  10. Tieto farmy dávajú prácu domácim. A podporujú región
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 23 310
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 14 687
  3. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 294
  4. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 906
  5. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 716
  6. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 6 482
  7. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 6 385
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 074
  9. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 5 934
  10. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 5 838
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu