Vydáva Eleonóra Nosterská - N. M. Code Zodpovedný redaktor: Eva Gajdošová
Dvojčíslo časopisu o pohybovom a alternatívnom divadle sa tentoraz tematicky venuje prepojeniu hudby a tanca. Súčasný tanec sa veľmi často stáva inšpirátorom hudby komponovanej doslova na telo. O individuálnych prístupoch k práci na tanečných projektoch hovoria hudobní skladatelia mladšej a strednej generácie. Zvuk by sa mal diskrétne votrieť do javiskovej konverzácie, tvrdí Jozef Vlk. O hudbe ako emocionálnej stope hovorí Ivan Popovič. Pre skladateľa a tanečníka Petra Grolla je umenie neviditeľnou komunikáciou s najpodstatnejším vnútrom osobnosti, ktorej sa treba učiť. „Hudba je najslobodnejším druhom umenia, jediná sloboda, energia, čo môže letieť vesmírom," hovorí Ondrej Šoth, ktorý zasa uvažuje o inšpirácii i súperení s hudbou z pozície choreografa. Recenzie v tomto čísle pokrývajú Ďurovčíkov Stomp, novú produkciu skupiny DV8 Cost of Living, Bartókovho Dreveného princa v Balete Slovenského národného divadla či Karáskovu kontinuálnu operu Au pair Ópér!.
Eva Gajdošová sa vracia k mozaike predstavení prezentovaných v rámci festivalu Bratislava v pohybe 2003, obsiahlejší článok Nadeždy Lindovskej sa venuje hľadaniu novej energie na festivale Divadelná Nitra 2003. Samostatná kritika i rozhovor sú venované britskému tanečníkovi Nigelovi Charnockovi, ktorý na festivale v Nitre vystúpil so sólovou produkciou Frank. K téme čísla prispievajú aj teoretickejšie príspevky Marty Polákovej a Petra Grolla. Avizovanou témou ďalšieho čísla časopisu Salto sú školy tanca. (zu)