Aj bežného motoristu s neveľkým počtom kilometrov ročne (asi 10 000) stojí benzín veľké peniaze. Napríklad malé motorové vozidlo s objemom motora do 1400 cm
3 môže spotrebovať priemerne 7,5 l na 100 km. Za jeden rok, pri prejdení 10 000 km spotrebuje malé auto 750 l benzínu, čo je pri cene 33 Sk za liter konečných 24 750 Sk.
Premyslenou a vôbec nie prehnane pomalou jazdou je možné v niektorých prípadoch ušetriť až 2 litre na 100 km. Pri ročnej dávke 10 000 km to predstavuje úsporu 6600 Sk. Z tejto ušetrenej sumy by sa dalo zaplatiť zákonné poistenie a celoročné práce za prezúvanie v pneuservise.
Nízka spotreba má jednoduchý vzorec: pri čo najmenšom množstve benzínu dosiahnuť čo najvyššiu rýchlosť.
V praxi to znamená plynulé rozbiehanie, využívanie dosiahnutej rýchlosti a kinetickej energie auta. V zimných mesiacoch by sme nemali rozmrazovať okná 15-minútovým chodom motora na prázdno, ale radšej použiť škrabku.
Studený motor poteší rozbiehanie na nižších prevodových stupňoch a s jemným zrýchlením. Šikovní vodiči jazdia plynulo aj pri nízkej spotrebe a vôbec nebrzdia premávku.
Aj predbiehanie má svoje špecifiká. Najlacnejšie je, keď sa k predbiehanému autu priblížime postupne so zachovaním rýchlostného rozdielu a vo vhodnej chvíli iba mierne zatlačíme na plyn.
Nemá zmysel držať plný do poslednej chvíle, potom prudko zbrzdiť za pomalším autom (na jeho rýchlosť) a potom prudko pridávať. Stačí, ak mierne zvoľníme tempo, kým minieme protiidúce auto, a potom predbiehanie rozbehneme.
Pozor! Spomínaný manéver vyžaduje pozornosť a dobrý odhad vzdialenosti.
Ďalší indikátor nehospodárnej jazdy je brzdový pedál.
Čím častejšie ho tlačíme, tým častejšie vyrábame nadbytočnú rýchlosť, ktorú treba krotiť.
Tieto a iné rady úspornej jazdy neoprávňujú vodičov jazdiť po diaľnici neprimerane pomaly. Rýchlosť od 110 do 120 km/h je pre pomalší pruh aj primeraná aj ekonomická.
Vysoké tempo nad 130 km/h šetrí na diaľnici čas, ale nie pohonné látky. Kto si na cestu po diaľnici prihodí časovú rezervu, šetrí.