F. R. & G. Bratislava, šéfredaktor Oleg Pastier
Ťažiskovým príspevkom dvojčísla sú denníka slovenského literárneho kritika, prozaika, publicistu a historika Júliusa Vanoviča z rokov 1970-1975, príznačne nazvané Zápisky z mŕtveho času. V jednom zaznamenáva, ako videl v televízii Laca Novomeského preberať vysoké štátne vyznamenanie. „Prítomní: Husák, Colotka, Lenárt, akísi súdruhovia a - starček Novomeský. Ústa pootvorené, zrak neprítomný, výraz tváre taký, že ani presne nevedel, o čo ide a čo sa to s ním deje. A všetko posediačky. Načo mu to je, keď si to ani neuvedomuje? Výrečný príznak pre štáXdium tohto štátu: ceny sa dávajú bez zmyslu ako pravý a skutočný prejav kraľujúcej absurdity. (...) Ceny niet komu dávať, no ceny musia sa dávať - štát predsa musí predstierať normálny a prirodzený chod." Denníky dopĺňa krátky rozhovor s ich autorom.
Unikátne eseje talianskeho spisovateľa Giovanniho Papiniho pochádzajú z jeho knihy Essaye o umení, ktorá vyšla v roku 1943 v Bratislave. Niekoľko fragmentov z tvorby portugalského básnika Fernanda Pessou interpretujú viacerí slovenskí literáti, filozofi či kunsthistorici ako Ivan Kadlečík, Peter Zajac, Ján Litvák či Peter Michalovič, ktorý tiež publikuje druhú časť svojich marginálií k výtvarnému prejavu Ivana Csudaia. Popri domácej pôvodnej tvorbe poskytuje časopis priestor aj ukážkam zo slovinskej (Andrej Blatnik), poľskej (Mariusz Grzebalski) či srbskej (Radoslav Petkovič, Zoran Čirič, Ljubica Arsič) súčasnej literatúry. (ba)