
kej Británie.
Nový prieskum poukazuje na ľudí, ktorí sa rozhodli využiť svoju kvalifikáciu a pokračovať v učiteľskej dráhe, pretože ich verejnosť vníma ako nie výnimočnú profesiu v porovnaní s ostatnými povolaniami. Zjavné denno-denné nevýhody učiteľskej kariéry značne prevažujú nad osobnými a spoločenskými výhodami. Sú to veci, ktoré absolventov škôl znepokojujú a tejto profesii sa preto snažia vyhnúť.
V prieskume, väčšina dospelých (68 %) opisuje učiteľstvo ako ťažkú prácu. Oveľa viac si to myslia ľudia s akademickým titulom, než ľudia s nižšou kvalifikáciou (80 % v porovnaní so 65 %).
Absolventi takisto považujú učiteľský plat a profesionálnu vážnosť ako neprimeranú náhradu za pracovné zaťaženie - takmer polovica (47 %) vidí vyučovanie ako biedne platené v porovnaní s jedným zo štyroch ostatných dospelých (27 %), zatiaľčo viac ako dve pätiny absolventov univerzít (42 %) opisuje učiteľstvo ako prácu s nízkou mierou úcty a vážnosti, tento názor zastáva len necelá pätina (19 %) ostatnej dospelej populácie. Viac kladne sa absolventi škôr vyjadrujú o učiteľstve ako o vďačnej a príjemnej práci (48 %), zatiaľ čo ostatná populácia zastáva tento názor len v 34 percentách prípadov.
Spomedzi všetkých respondentov, väčšina (73 %) poukazuje na to, že zlepšenie disciplíny na školách by sa mohlo podpísať pod to, že by tento fakt pritiahol viac ľudí k učiteľskej profesii, alebo by povzbudil doterajších učiteľov zostať aj naďalej verný tejto profesii.
Práve absolventi škôl oveľa viac než neabsolventi však upozorňujú na také opatrenia ako vyšší plat (72 % v porovnaní s 58 %), menej byrokracie a papierovej práce (70 % v porovnaní s 44 %), väčšie poskytovanie zdrojov školám (66 % oproti 48 %) a vyšší profesionálny status v očiach verejnosti (61 percent v porovnaní s 26 %).
Tento prieskum navrhuje viac spôsobov, ktoré by sa mali zrealizovať, aby sa napravila táto nerovnováha, keď sa absolventi škôl obávajú učiteľskej profesionálnej dráhy.