V Amerike dávajú rodičia deťom mená podľa luxusných a známych značiek

„Ikea, dávaj pozor na svojho bračeka Armaniho!" kričí matka na svoju hrajúcu sa dcéru. Paródia na reklamný šot? Nie, v USA totiž čoraz viac rodičov pomenúva svoje deti podľa slávnych značiek.

Z dievčenských mien našli svoje uplatnenie v reálnom živote napríklad Pepsi či Nivea, z chlapčenských zase Whisky alebo Timberland (značka obuvi). V roku 2000 dostalo 24 amerických dievčat meno Porsche. V tom istom čase sa v krajine narodilo 269 dievčat s menom Chanel.

O tom, že módna značka Armani je ešte populárnejšia, svedčia aj nasledujúce čísla: týmto meno sa môže popýšiť 273 chlapcov a 298 dievčat.

Päť Američaniek oslovujú ich najbližší menom Ikea a 353 dievčat nosí meno po značke áut - Lexus.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dizajnérske mená a značky sú u rodičov podľa psychológa Clevelanda Evansa z univerzity v Bellevue v Nebraske veľmi obľúbené. Ako pripomína, s niektorými značkami si človek ihneď asociuje krásu prípadne bohatstvo.

V registri mien si totiž svoje miesto našli aj Dior, či L'Oreal, pričom niektoré deti pomenovali dokonca podľa konkrétnych parfumov - Infinity či Obsession.

Ďalší novorodenci v USA a Kanade dostali do vienka meno podľa limonády či minerálnej vody ako napríklad Fanta, či Evian. Deti dokonca pomenúvajú aj podľa švédskej značky matracov - Duxiana.

V krajinách hovoriacich po anglicky neexistuje zákon, ktorý by akýmkoľvek spôsobom obmedzoval používanie vlastných mien. Legálne je všetko, čo sa skladá z písmen abecedy. Tiež sa nemusí prihliadať na to, aby sme menom rozlíšili pohlavie dieťaťa. A hoci takéto nezvyčajné mená používa menej než percento populácie, odborníci hovoria, že tento trend je vzostupný. (tasr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 546
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 240
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 995
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 048
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 824
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu