prišiel prieskum spoločnosti Visa.
„Prieskum podáva zaujímavé informácie o motívoch a pudoch rôznych typov zákazníkov," vysvetľuje Miloslav Kozler, manažér Visa International pre Slovensko.
Podľa štúdie sú nákupné centrá džungľou moderného mesta. Správanie ľudí, ktorí do nich prichádzajú za nákupmi, možno rozdeliť do šiestich rôznych zvieracích podskupín. Niektorí ľudia sa loveckými praktikami podobajú gepardom, iní levom, zebrám či paviánom.
Muži sa v obchodoch menia na samotárske gepardy a ženy na zebry, pretože sa naopak radi pohybujú vo väčších skupinách.
Z prieskumu vyplýva, že viac než tretina mužov k nákupom pristupuje samotársky a snaží sa ich vybaviť čo najrýchlejšie. Takéto správanie sa v zvieracej ríši najviac podobá gepardovi. Podobný podiel žien - 33 percent - radšej nakupuje v spoločnosti priateliek. Výhodné ponuky vyhľadáva viac ako jedna zo štyroch.
Ženy - slony, sa zas pri nakupovaní správajú organizovane a inteligentne. Nakupujú metodicky, so zoznamom a presne vedia, čo chcú. To je aj základný rozdiel medzi pohlaviami: muži nakupujú impulzívnejšie a spontánnejšie ako ženy. Keď už ide muž s niekým nakupovať, radšej zvolí spoločnosť manželky či priateľky, ako priateľov. (tc)
Prieskum rozdeľuje zákazníkov do šiestich skupín:
Gepard - skôr muž, najradšej nakupuje osamote. Jeho nákupy sú krátke a vyznačujú sa mimoriadnou rýchlosťou. Nakupovanie ho rýchlo unaví.
Lev - znaky levov vykazujú tak muži, ako aj ženy. Najradšej nakupuje v skupine. Lev sa spolieha na moment prekvapenia a na svoju silu, takže útočí na potenciálne obete v regáloch zo všetkých strán.
Divé prasiatka - ich návšteva v obchode je podriadená hľadaniu mimoriadnych ponúk. Strávia väčšinu času hľadaním v košoch so zlacneným tovarom a skutočné uspokojenie pocítia až vtedy, keď sa im podarí nájsť niečo lacné, čo nikto iný nemá.
Zebra - má rada nakupovanie spolu s druhými ľuďmi a dokáže chodiť po obchodoch celé hodiny. Je to typické skôr pre ženy.
Pavián - pri nakupovaní je rýchly a impulzívny. Nakupuje, čo mu práve napadne a po príchode domov nevie, ako minul peniaze. Takto sa správa viac mužov než žien.
Slon - nakupuje organizovane a inteligentne. Do obchodu ide so zoznamom, niekedy nákupu venuje príliš veľa pozornosti.
Zdroj: Visa International