LONDÝN - Diela Damiena Hirsta a Tracey Eminovej nie sú vraj o nič významnejšie ako vrecúško čaju. Dizajnér Stephen Bayley vzal umelcov útokom, keď otváral ich novú londýnsku výstavu Funny Shape, Perfect For The Job (Smiešny tvar, akurát do práce) spolu s fotografiami Barryho Lategana. Hirst vzbudil rôznorodé reakcie, keď vystavil ozajstnú kravu s teliatkom v bruchu prerezanú po dĺžke naloženú vo formaldehyde. Eminová pred dvoma rokmi neúspešne ašpirovala na Turnerovu cenu so šokujúcim dielom Moja posteľ. Vystavené lôžko bolo postriekané telesnými tekutinami, obklopené nohavičkami od krvi, kondómami a antikoncepčnými pilulkami.
„Verejnosť sa na to musí všade pozerať,“ pokračuje Bayley. „V modernom svete krása opustila štúdio umelca a odišla žiť do supermarketov a tovární.“ (kul)