
Podľa nej viac ako 98 % rakúskych manažérov komunikuje dennodenne prostredníctvom e-mailu. E-mail ako moderný komunikačný prostriedok je tak neodmysliteľnou súčasťou práce vedúcich pracovníkov.
V priemere dostávajú manažéri denne okolo dvadsať e-mailov, ktoré sú naozaj rôznorodé. Zatiaľ, čo pri mnohých iba 5 e-mailov končí vo virtuálnom koši, ďalší môžu byť zaplavení aj viac ako deväťdesiatimi mailami denne.
Jeden zaujímavý detail štúdie ukázal, že 59 % manažérov si myslí, že tak môžu vyriešiť úlohy dnes, zatiaľ čo pred niekoľkými rokmi ich to bola záležitosť sekretariátu. Avšak treba povedať, že až 68 % tamojších manažérov je z toho prekvapených, že e-maily zvyšujú ich produktivitu. Okolo 30 % si myslí, že ich produktivita prostredníctvom komunikácie cez e-maily sa ani nezlepšila ani nezhoršila. Dve percentá manažérov vidia používanie e-mailov ako zhoršenie ich produktivity. Výsledky štúdie - dopytovaných bolo viac ako 270 rakúskych top-manažérov- neboli pre Mag. Aloisa Czipina, šéfa spoločnosti prekvapením. „Kým tzv. junk-maily, nepotrebné maily, zodpovedajú za úbytok produktivity na nižšej úrovni riadenia firmy, na strednom či vyššom stupni je tento fenomén u manažérov zriedkavejší.“ Na jednej strane často sledujeme, že nadriadení sú z takéhoto rozdeľovníka nepotrebných mailov vylúčení, a na druhej strane nemajú ani čas na otváranie a čítanie takýchto mailov. Predsa však aj manažéri striehnu na razantný nárast e-mailov, pretože môžu byť zdrojom neproduktivity. Czipin preto odporúča vedúcim pracovníkom, aby sa zaoberali iba dôležitými mailami, všetky ostatné je vhodné posunúť na spolupracovníkov.