V bankopoistení sú aj bariéry, ale najmä výhody

Bankopoistenie si pomaly, ale iste nachádza svoje miesto v ponuke slovenských bánk. Pri zavádzaní každej novej veci sa zvyčajne stretneme aj s určitými prekážkami. Výnimkou nie je ani bankopoistenie.

Podľa Miriam Hajduovej z ČSOB je bariérou najmä povinnosť získania licencie poistného agenta, pokiaľ má banka záujem o kompletný výkon bankopoistných činností, alebo má záujem o spoluprácu s niekoľkými poisťovňami.

Bariéry pre životné poistenie a bankopoistenie sú podľa Norberta Lazara z OTP Banky rovnaké. Za skutočnú bariéru považuje fakt, že klient si nemôže náklady spojené so zaplatením poistného v komerčnej poisťovni uplatňovať ako odpočítateľnú položku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Eva Gütlerová zo Slovenskej sporiteľne sa domnieva, že trh na Slovensku je podpoistený. Pomer HDP a predpísaného poistného ukazuje, že je možný oveľa rýchlejší rast. Samozrejme, že to súvisí s disponibilnými príjmami obyvateľstva, ktoré rastú len veľmi mierne. Aj jej názor je, že ak Slovensko nevytvorí lepší daňový rámec, bude trh životného poistného svojím rastom naďalej zaostávať. Preto si myslí, že Slovensko by, skôr či neskôr, malo zrovnoprávniť všetky formy investovania tak, aby žiaden subjekt nebol jednostranne zvýhodnený.

SkryťVypnúť reklamu

Andrea Kollárová z HVB Bank Slovakia vidí tiež určité prekážky. Myslí si však, že úlohou banky je práve ich prekonávanie a hľadanie optimálnych riešení za účelom spoločného vytvárania čo najlepších produktov a služieb pre klientov.

Naopak Roman Začka z Tatra banky nevníma žiadne bariéry, práve naopak.

Rovnako bez bariér vníma bankopoisťovníctvo aj Katarína Ševčíková z UniBanky, ktorá ho považuje za rozvíjajúcu sa oblasť na trhu.

Vladimír Straka z Ľudovej banky si myslí, že bankopoistenie prináša možnosti využívať existujúcu sieť obchodných miest, znalosti odborných poradcov z oblasti bankovníctva aj poisťovníctva, poznanie osobných potrieb klienta a vzájomné vzťahy medzi klientom a pracovníkom banky vybudované na dôvere.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 315
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 715
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 127
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 343
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 904
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 873
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu