Podľa Miriam Hajduovej z ČSOB je bariérou najmä povinnosť získania licencie poistného agenta, pokiaľ má banka záujem o kompletný výkon bankopoistných činností, alebo má záujem o spoluprácu s niekoľkými poisťovňami.
Bariéry pre životné poistenie a bankopoistenie sú podľa Norberta Lazara z OTP Banky rovnaké. Za skutočnú bariéru považuje fakt, že klient si nemôže náklady spojené so zaplatením poistného v komerčnej poisťovni uplatňovať ako odpočítateľnú položku.
Eva Gütlerová zo Slovenskej sporiteľne sa domnieva, že trh na Slovensku je podpoistený. Pomer HDP a predpísaného poistného ukazuje, že je možný oveľa rýchlejší rast. Samozrejme, že to súvisí s disponibilnými príjmami obyvateľstva, ktoré rastú len veľmi mierne. Aj jej názor je, že ak Slovensko nevytvorí lepší daňový rámec, bude trh životného poistného svojím rastom naďalej zaostávať. Preto si myslí, že Slovensko by, skôr či neskôr, malo zrovnoprávniť všetky formy investovania tak, aby žiaden subjekt nebol jednostranne zvýhodnený.
Andrea Kollárová z HVB Bank Slovakia vidí tiež určité prekážky. Myslí si však, že úlohou banky je práve ich prekonávanie a hľadanie optimálnych riešení za účelom spoločného vytvárania čo najlepších produktov a služieb pre klientov.
Naopak Roman Začka z Tatra banky nevníma žiadne bariéry, práve naopak.
Rovnako bez bariér vníma bankopoisťovníctvo aj Katarína Ševčíková z UniBanky, ktorá ho považuje za rozvíjajúcu sa oblasť na trhu.
Vladimír Straka z Ľudovej banky si myslí, že bankopoistenie prináša možnosti využívať existujúcu sieť obchodných miest, znalosti odborných poradcov z oblasti bankovníctva aj poisťovníctva, poznanie osobných potrieb klienta a vzájomné vzťahy medzi klientom a pracovníkom banky vybudované na dôvere.