Informujte o tom spoločnosť, ktorá vám tovar na splátky poskytla. Väčšina z nich v tomto prípade vychádza klientom v ústrety a snaží sa nájsť vhodné riešenie pre obe strany. Najčastejšie sa odloží splácanie výrobku o niekoľko týždňov, či mesiacov. Za tento čas sa pokúste nájsť si nové zamestnanie alebo vybaviť podporu v nezamestnanosti, aby ste mali z čoho výrobok doplatiť.
... mi účtovali pokutu za nezaplatenie, hoci som zaplatil?
Je možné, že vaša platba neodišla v poriadku alebo včas na účet spoločnosti. Skontrolujte si, kde mohol nastať problém. Zadali ste správne variabilný symbol? Ak platíte pomocou trvalého príkazu, nepadol deň splátky na sviatok či víkend a platba vám neodišla včas, resp. vôbec? Neplatíte splátky o pár dní neskôr, ako je uvedené v zmluve? Ak je všetko v poriadku, a neviete, kde by mohol byť problém, obráťte sa telefonicky na splátkovú spoločnosť, ktorá by vám mala svoj krok zdôvodniť.
... zakúpený tovar mi niekto ukradol? Mal som ho vo svojom vlastníctve, nie v prenájme.
Nič sa nedá robiť, v tomto prípade ste povinní naďalej splácať svoj úver. So vzniknutou škodou sa môžete obrátiť na poisťovňu alebo ju ob-čianskoprávnou cestou vymáhať na páchateľovi krádeže. Ak ste ho mali v prenájme, spoločnosť ho pravdepodobne mala poistený. Informujte ju o krádeži a dohodnite sa na ďalšom postupe. (sr)