bilov a nie ich majiteľom. Až doposiaľ museli lízingové a iné spoločnosti pokuty zaplatiť a preúčtovávať ich držiteľom.
(Leasing Life, č. 118/2003)
V arabských krajinách sa zvyšuje využívanie lízingu pri obstaraní lietadiel. Tento produkt je v súlade so zásadami islamu (šária), ktorý zakazuje požičiavanie peňazí s úrokmi. Islamský lízing je preto ponímaný ako operatívny lízing (ijara) so zapracovaním kúpnej opcie nájomcu na konci lízingu. Prenajímateľ nesie zásadné riziká týkajúce sa lízovanej veci. Úroky sú nahradené platbami za služby poskytnuté nájomcovi. Islamský lízing lietadiel nie je v zásade proti ďalším pravidlá islamu, ktoré prikazujú produktívne využívanie peňazí, a to pre blaho celej komunity (regionálnej, náboženskej). Z tohto hľadiska by napríklad neprichádzal do úvahy lízing kasína. Jednotlivé finančné transakcie schvaľuje z tohto hľadiska príslušný náboženský výbor - výbor pre dodržiavanie šária. V arabských krajinách vzniká sekundárny trh pre predmety stiahnuté z lízingu (vrátane lietadiel).
(Asset Finance International, č. 304/2003)
Agentúra Norton Rose predpokladá, že pri obnove Iraku sa využijú aj lízingové modely. Očakáva trojfázovú obnovu - opravu už existujúcich kapacít, následné zvýšenie ich parametrov a potom rozšírenie investícií v rámci reštrukturalizácie a privatizácie. Predpokladá aplikáciu produktu islamského lízingu (so zákazom úrokov a so zdôraznením doprovodných služieb).
(Leasing Life, č. 117/2003)
Britská lízingová asociácia vyskúšala na dvoch pilotných projektoch s políciou, v Londýne a v oblasti Mersey, projekt zvýšenej prevencie lízovaných automobilov. Britská asociácia financovala v oboch oblastiach zvláštneho policajného úradníka zameraného iba na tento projekt, čo viedlo za rok a pol k odhaleniu podvodov a krádeží lízovaných automobilov v celkovej hodnote viac ako 2 mil. GBP.
(Leasing Life, č. 115/2003)
(er)